BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdos üzleteket tehet tönkre a Facebook és Twitter

Az első féléves globális felvásárlási trend 22 százalékos csökkentést hozott az előző évi számokhoz képest, míg 2012 második féléve újra enyhe növekedést mutat. A Wolf Theiss Ügyvédi Iroda budapesti szakértője arra emlékeztet, hogy a felvásárlásokat megelőző átvilágítások új eszközei, például a közösségi média milyen fontos szerephez juthat ilyen kiélezett piaci környezetben.

A felvásárlásokat megelőző átvilágítások során a tanácsadók arra keresnek választ a vevőnek, hogy milyen kockázatok rejlenek az ügyletben, és azokat miként lehet hatékonyan kezelni a vevő stratégiai céljai érdekében.  Jellemzően a jogi, adójogi, pénzügyi és a kereskedelmi átvilágítás párhuzamosan és szűk időkeretben zajlik ezért a folyamat hatékonysága érdekében külsős tanácsadók bevonására és új területek feltérképezésére is szükségük van a cégeknek.

A közelmúltból számos eset rámutatott annak a fontosságára, hogy felvásárolni kívánt társaság közigazgatási és más iparági szabályozási környezetnek való megfelelését is alaposan vizsgálják a potenciális vevők. Olyan felvásárlók számára pedig, akik az Egyesült Államok (FCPA) vagy újabban az Egyesült Királyság (UKBA) korrupcióellenes jogszabályainak hatálya alá kerülhetnek, különösen fontosság vált az átvilágításaik korrupcióellenes tartalma is. 

A közösségi média viszont hasznos eszköz lehet az átvilágítás során – hangsúlyozza a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője. Olyan kérdésekre kaphat a vevő válaszokat a társaságok Facebook oldalainak elemzésekor, vagy a vezető munkatársak Twitter bejegyzéseiből, mint például: hogyan tekint a piac, a fogyasztók vagy éppen a versenytársak a céltársaságra, milyen potenciális rizikók vagy éppen lehetőségek rejlenek a céltársaság üzletében. De értékes segítség lehet a közösségi média a céltársaság vezetőinek és kulcsfontosságú munkavállalóinak a megismerésében is, sőt az ügylet lezárását követően segíthet a céltársaság integrációjában.

A közösség média nem eléggé körültekintő használata ugyanakkor jogi veszélyt is jelenthet a tranzakcióra: szükségtelenül feltárhatja a tárgyalás alatt álló függő ügyletet harmadik felek előtt, például a látogatók személye és hozzáférési adatai útján.  A felvásárlás során a közösségi média nyújtotta lehetőségek legmegfelelőbb kihasználhassa érdekében ezért a vevőnek, az adott esetben szükséges technikai lépéseken túlmenően, fontos jogi lépéseket is tennie kell, például megfelelő titoktartási és eljárási szerződések kell kötni a tranzakcióban érintett személyekkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.