BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fúzióval jön létre az óriás banáncég

Az ír gyümölcsfeldolgozó Fyffes és amerikai riválisa, a Chiquita egyesülni fog, és ezzel létrejön a világ legnagyobb banánkereskedelmi vállalata. Az új cég a becslések szerint akár egymilliárd dolláros értéket is képviselhet – számolt be a BBC online verziója. A lépéstől logisztikai és egyéb költségek megtakarítását várják, de cél a földrajzi terjeszkedés is.

Az egyesülés után létrejövő új vállalat, amely a hírek szerint ChiquitaFyffes néven működik, a tervek szerint a jövőben 160 millió láda banánt tud értékesíteni évente. Ezzel a fúzió utáni cég teljesítménye nagyobb lesz valamennyi riválisánál. „A tranzakció mérföldkövet jelent majd mind a Chiquita, mind a Fyffes számára, amely egyesíti mindkét cég legjobb teljesítményét” – nyilatkozta a fúzióval kapcsolatban Ed Lonergan, a Chiquita vezérigazgatója.

Az egyesüléssel a részvényesek mindkét cégben tulajdonrészt szereznek, a létrejövő új vállalat hozzávetőleg 49,3 százalékát a Fyffes részvényesei birtokolhatják. Lonergan szerint a tranzakció segít abban, hogy a vállalatóriás működése során költségeket takarítson meg, és kiterjessze tevékenységét új földrajzi területekre. A változás valószínűleg jelentősen érinti majd a két cég egyes irányítási területeit, így például a pénzügyi és informatikai irányítást, valamint jelentősen átalakítja a logisztikát.

A globális piacon jelenleg négy nagy cég van jelenti, a Chiquita, a Dole Food Company, a Fresh Del Monte és a Fyffes. Az első három cég globális vállalat, és nagyjából azonos nagyságú cég, míg a Fyffes némileg kisebb – igaz, így is tekintélyes vállalat.

Az új vállalat várhatóan továbbra is az észak-amerikai és az európai piacon lesz erős. A tervek szerint a fúzió még ebben az évben lezajlik, és az egyesülés további részletei várhatóan a következő hónapokban napvilágra kerülnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.