BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában is árulják a firefoxos okostévéket

Újabb szereplővel bővült az okostévék operációs rendszereinek piaca, megkezdték ugyanis az internetes böngészőjéről ismert Mozilla megoldásával ellátott készülékek árusítását Európában.

A Firefox OS nevű alkalmazás egyelőre a Panasonic legújabb Viera okostévéi közül hat típusnál lesz elérhető. Az új operációs rendszerrel felszerelt televíziókat kezdetben csak Európában forgalmazzák, a két társaság közlése szerint a világ többi pontján a következő hónapokban lesznek elérhetők. A Mozilla és a Panasonic több mint egy éve jelentették be, hogy közösen igyekeznek megtalálni a helyüket az okostévék piacán és idén januárban, a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon (CES) mutatták be az első Firefox OS-szel ellátott készülékeket.

A Mozilla egyébként eredetileg mobileszközökre szánta saját operációs rendszerét, amit 2012-ben mutattak be. Az internetes böngészők piacán elért eredményeket azonban ezen a területen nem tudták megismételni, a várt siker elmaradt, az Android és az iOS árnyékában nem igazán tudta beváltani a hozzáfűzött reményeket. Ráadásul a Nokia mobiltelefon üzletágának megvásárlásával a Microsoft is egyre nagyobb figyelmet fordít a mobilszegmensre, és az érkező Windows10 már alaposan átrendezheti ezt a piacot, így még nehezebb helyzetbe került a Firefox OS.

Egyelőre úgy tűnik, valamivel könnyebb lehet a piacszerzés az okostelevízióknál, azonban a nagy riválisok ebből a szegmensből sem hiányoznak. A Google Android rendszere ugyanis egyre több modellnél található már meg, a Samsung pedig az idén kezdi igazán felfuttatni a Tizen nevű megoldását.

A Mozilla rendszere mellett szólhat ugyanakkor, hogy a nyílt környezet miatt a fejlesztők még könnyebben és talán szívesebben dolgoznak ki applikációkat, amelyek a Firefox OS-ből futtathatók. Bár az okostévék már több éve megjelentek a piacon, az előrejelzések szerint az idei lehet az első év, amikor többet adnak majd el ilyen készülékekből, mint hagyományosakból. A Strategy Analytics előrejelzése szerint a 2014-es 44 százalékról ebben az évben 54 százalékra bővülhet részesedésük a teljes tévé piacon. A piackutató prognózisa szerint 2017-ben már az eladott televíziók közel háromnegyede tartozik majd az okos kategóriába.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.