Újabb szereplővel bővült az okostévék operációs rendszereinek piaca, megkezdték ugyanis az internetes böngészőjéről ismert Mozilla megoldásával ellátott készülékek árusítását Európában.
A Firefox OS nevű alkalmazás egyelőre a Panasonic legújabb Viera okostévéi közül hat típusnál lesz elérhető. Az új operációs rendszerrel felszerelt televíziókat kezdetben csak Európában forgalmazzák, a két társaság közlése szerint a világ többi pontján a következő hónapokban lesznek elérhetők. A Mozilla és a Panasonic több mint egy éve jelentették be, hogy közösen igyekeznek megtalálni a helyüket az okostévék piacán és idén januárban, a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon (CES) mutatták be az első Firefox OS-szel ellátott készülékeket.
A Mozilla egyébként eredetileg mobileszközökre szánta saját operációs rendszerét, amit 2012-ben mutattak be. Az internetes böngészők piacán elért eredményeket azonban ezen a területen nem tudták megismételni, a várt siker elmaradt, az Android és az iOS árnyékában nem igazán tudta beváltani a hozzáfűzött reményeket. Ráadásul a Nokia mobiltelefon üzletágának megvásárlásával a Microsoft is egyre nagyobb figyelmet fordít a mobilszegmensre, és az érkező Windows10 már alaposan átrendezheti ezt a piacot, így még nehezebb helyzetbe került a Firefox OS.
Egyelőre úgy tűnik, valamivel könnyebb lehet a piacszerzés az okostelevízióknál, azonban a nagy riválisok ebből a szegmensből sem hiányoznak. A Google Android rendszere ugyanis egyre több modellnél található már meg, a Samsung pedig az idén kezdi igazán felfuttatni a Tizen nevű megoldását.
A Mozilla rendszere mellett szólhat ugyanakkor, hogy a nyílt környezet miatt a fejlesztők még könnyebben és talán szívesebben dolgoznak ki applikációkat, amelyek a Firefox OS-ből futtathatók. Bár az okostévék már több éve megjelentek a piacon, az előrejelzések szerint az idei lehet az első év, amikor többet adnak majd el ilyen készülékekből, mint hagyományosakból. A Strategy Analytics előrejelzése szerint a 2014-es 44 százalékról ebben az évben 54 százalékra bővülhet részesedésük a teljes tévé piacon. A piackutató prognózisa szerint 2017-ben már az eladott televíziók közel háromnegyede tartozik majd az okos kategóriába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.