BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Walt Disney-vel volt az erő

A világ legerősebb brandje lett a Walt Disney a Brand Finance idei 500-as ranglistája szerint, a Star Wars márka önmagában is 10 milliárd dollárt ér.

Az ébredő erő jóvoltából a világ legerősebb brandje lett a Walt Disney a Brand Finance idei 500-as ranglistája szerint. A londoni tanácsadó cég nem a piaci érték, hanem egy általa összeállított index alapján rangsorolja az egyes vállalatokat mint brandeket, olyan szempontokat figyelembe véve, mint az ismertség, a marketing, a brandhez való lojalitás, a goodwill. A Walt Disney idén a Star Wars VII.: Az ébredő erő sikerének köszönheti első helyét – emelte ki az értékelés –, ez volt eddig a csoport legsikeresebb filmje 2 milliárd dollárhoz közelítő bevétellel, a világon ez érte el először az egymilliárd dolláros bevételt a mozipénztárakban, hab a tortán, hogy már a Star Wars-játékok is több mint 700 millió dollárt hoztak a konyhára. A Walt Disney nagyon jó üzletet csinált, amikor 2012-ben 4 milliárd dollárért megvette a Star Wars-birodalom fölött rendelkező Lucasfilmet: most csak a Star Wars brand önmagában 10 milliárd dollárt ér, amihez az is hozzájárult a Brand Finance szerint, hogy a Disney jól és gyorsan kihozta belőle, amit lehetett.

A brand balul sikerült kezelésére példa a Lego, amely a tavalyi első helyről a másodikra került, egyrészt mert megpróbálta megakadályozni, hogy leszállított áron árulják a termékeit (ezért Németországban megbüntették), másrészt mert visszautasította, hogy tömegáruként adjon el Lego-kockákat Ai Wei Weinek. Ezt a világhírű kínai művész, akinek sok baja volt hazája hatóságaival, a cenzúrával való együttműködésnek minősítette – a dán játékgyártó azóta vissza is vonta azt a döntését, hogy korlátozza az olyan vásárlásokat, amelyek révén politikai célokra használhatják fel termékeit.

Nem meglepő módon az év nagy vesztesei között van a Volkswagen: a dízelbotránnyal sújtott személy­autóbrand értéke a tanácsadó cég szerint 12 milliárd dollárral 18,9 milliárdra csökkent, a rangsorban pedig a 17. helyről az 56.-ra csúszott le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.