BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább nyomulnak a kínaiak a Snapben

Kriminális negyedéves gyorsjelentésének publikálása után 20 százalékot zuhant a Snap Inc. árfolyama, és a szerdai nyitás után is 15 százalékos mínuszba került, hiába jelentették be, hogy a kínai internetes szolgáltató, a Tencent jelentősen növelte részesedését a Snapchat videoüzenet-küldő szolgáltatást nyújtó vállalatban.

A kínaiak tőzsdei vásárlásaikkal 145,8 millió A osztályú, szavazati jog nélküli részvényt szereztek, ami 12 százalékos részesedésnek felel meg. Csakhogy azt nem tudni, valójában mekkora befolyással rendelkeznek a vállalatban, ugyanis az amerikai szabályok szerint a szavazati jog nélküli részvények vállalaton belüli adásvételével beállt változásokról nem kötelesek tájékoztatni se a tőzsdehatóságot, se a közvéleményt. Eddig csendestársként követte a Tencent a startup felvirágzását, a kirobbanó sikert, majd méretes bukást hozó tőzsdei megjelenést és a riválisokkal folytatott küzdelmet.

Arra már a 2012-es és 2013-as tőkebevonási körben fény derült, hogy vásároltak valamennyi részvényt, úgyhogy valószínűsíthetően a 12 százaléknál több lehet a kezükben. S mivel az A osztályú papírokhoz nem jár szavazati jog, egyelőre kibicként követhetik az eseményeket. A vállalat ügyeiben a döntő szót ma is a szavazati jogok 95 százalékával rendelkező társalapítók, Evan Spiegel és Bobby Murphy mondják ki. Erre a kockázati tényezőre már a kibocsátás előtt rámutattak az elemzők.

Igaz az is, hogy a Tencent, mint a legnépszerűbb kínai csevegőprogram, a WeChat gazdája, a Snapchat technológiaközelségéből, mintegy házon belülről is tud profitálni. Addig viszont a veszteségből kell kivennie a részét, hiszen a cég a harmadik negyedévben 443 millió dollárt füstölt el, szemben az egy évvel korábbi 124 millióval. A piac által várt 238 millió helyett csak 208 millió dollár bevételt folyt be, s a Snap semmilyen szinten sem tudott a Facebook–Google-duó nyomába eredni, noha a negyedév kifejezett célja a hirdetési bevételek felfuttatása volt. Kudarcként tekintenek a napi felhasználói szám emelkedésére is, a 178 millió helyett már 180,5 milliónál kellene tartaniuk. Mindent egybevetve Evan Spiegel vezérigazgató elismerte, hogy teljes átalakuláson kell átesniük a közeljövőben, s most minden energiájukat erre fordítják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.