Tavalyi pénzügyi évét (január-december) 2,732 milliárd euró értékesítési árbevétellel zárta a Hugo Boss. A német cég forgalma másfél százalékkal meghaladta az előző évi 2,692 milliárd eurós értékesítést. A pénzügyi év működési eredménye 341 millió euróra emelkedett a 2016-os 263 millió euróról, a nettó nyereség pedig 231 millió euró lett, 16 százalékkal magasabb a korábbi évben elért 193 millió eurónál.
A divatcég egyúttal tőkebefektetéseinek a növelését is kilátásba helyezte az idei évre, 170-190 millió eurót tervez fejlesztési beruházásokra fordítani a tavalyi 128 millió euró után.
A Hugo Boss a 2016-os vezetőváltás óta a luxus ruházati cikkekről és a női divatról folyamatosan helyezi vissza profiljának súlypontját az elegáns férfiruházati cikkek gyártására. Idei fejlesztési és beruházási terveivel pedig már jórészt a sport- és szabadidős ruházati cikkekkel kívánja a profilját tovább bővíteni.
A Hugo Boss üzleti stratégiája a kínai piacra helyezi a hangsúlyt, ott várja eladásai legnagyobb mértékű növekedését, a második helyen Európával és a harmadikon Észak-Amerikával.
Tavaly a Hugo Boss forgalmának 62 százalékát Európában, 21 százalékát az amerikai kontinensen, 14 százalékát pedig az ázsiai-csendes-óceáni térségben termelte ki. A férfiruházati cikkek forgalmának 89 százalékát, a női divatcikkek pedig 11 százalékát adták.
A Hugo Boss az idei évre forgalmának és nyereségének a piaci elemzők körében csalódást keltő módon „alacsony egy számjegyű” százalékos növekedését jelezte előre, ami részvényének közel hat százalékos árfolyamcsökkenéséhez vezetett csütörtökön a frankfurti tőzsdén.
A piaci konszenzus a Hugo Boss forgalmának négy, nyereségének tizenkét százalékos növekedését prognosztizálta az idei évre. Tavaly a Hugo Boss részvényének az árfolyama közel tíz százalékkal erősödött.
Évi négy-öt százalékos növekedést várnak az elemzők a következő néhány esztendőben a luxuscikkek piacán, ám a szegmensnek egyebek mellett a millenniumi generáció eddig nem látott igényeivel is meg kell küzdenie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.