BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óvatos előrejelzéssel okozott csalódást a Hugo Boss

Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Hugo Boss ruházati és divatcikk kereskedő vállalat. A cég férfiruházati és szabadidős cikkekkel bővíti profilját – derül ki a vállalat honlapján közzétett éves beszámolóból.

Tavalyi pénzügyi évét (január-december) 2,732 milliárd euró értékesítési árbevétellel zárta a Hugo Boss. A német cég forgalma másfél százalékkal meghaladta az előző évi 2,692 milliárd eurós értékesítést. A pénzügyi év működési eredménye 341 millió euróra emelkedett a 2016-os 263 millió euróról, a nettó nyereség pedig 231 millió euró lett, 16 százalékkal magasabb a korábbi évben elért 193 millió eurónál.

A divatcég egyúttal tőkebefektetéseinek a növelését is kilátásba helyezte az idei évre, 170-190 millió eurót tervez fejlesztési beruházásokra fordítani a tavalyi 128 millió euró után.

A Hugo Boss német divatcég logója
Forrás: MTI/EPA/Ronald Wittek

A Hugo Boss a 2016-os vezetőváltás óta a luxus ruházati cikkekről és a női divatról folyamatosan helyezi vissza profiljának súlypontját az elegáns férfiruházati cikkek gyártására. Idei fejlesztési és beruházási terveivel pedig már jórészt a sport- és szabadidős ruházati cikkekkel kívánja a profilját tovább bővíteni.

A Hugo Boss üzleti stratégiája a kínai piacra helyezi a hangsúlyt, ott várja eladásai legnagyobb mértékű növekedését, a második helyen Európával és a harmadikon Észak-Amerikával.

Tavaly a Hugo Boss forgalmának 62 százalékát Európában, 21 százalékát az amerikai kontinensen, 14 százalékát pedig az ázsiai-csendes-óceáni térségben termelte ki. A férfiruházati cikkek forgalmának 89 százalékát, a női divatcikkek pedig 11 százalékát adták.

A Hugo Boss az idei évre forgalmának és nyereségének a piaci elemzők körében csalódást keltő módon „alacsony egy számjegyű” százalékos növekedését jelezte előre, ami részvényének közel hat százalékos árfolyamcsökkenéséhez vezetett csütörtökön a frankfurti tőzsdén.

A piaci konszenzus a Hugo Boss forgalmának négy, nyereségének tizenkét százalékos növekedését prognosztizálta az idei évre. Tavaly a Hugo Boss részvényének az árfolyama közel tíz százalékkal erősödött.

Évi négy-öt százalékos növekedést várnak az elemzők a következő néhány esztendőben a luxuscikkek piacán, ám a szegmensnek egyebek mellett a millenniumi generáció eddig nem látott igényeivel is meg kell küzdenie.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.