Kedden a Southwest New York és Dallas között közlekedő járatán repülő Boeing 737-es hajtűművének egyik ventilátorlapátja letört, és ez hajtóműrobbanást idézett elő.
A hajtóműrobbanás nyomáscsökkenést okozott a kabinban 10 ezer méter magasan, és kitört egy ablak.
A légnyomáskülönbség egy női utast majdnem kiszippantott az ablakon. Noha sikerült őt visszahúzni, sérüléseibe belehalt. Megsérült a balesetben további hét ember. A gép – amelyen 149 utas és ötfőnyi személyzet utazott – kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában.
Egyebek között a Boeing 737-esek a francia Safran és az amerikai General Electric közös vállalata (CFM International) által gyártott CFM56-7B típusú hajtóművével vannak felszerelve.
A hajtómű-ellenőrzést azonnal el kell kezdeni, és 20 nap alatt elvégezni a 680 hajtóművön, amelyek közül 350 amerikai légitársaságok gépein található.
A Southwest egyik járata 2016-ban a CFM56-7B típusú hajtómű ugyanilyen meghibásodása miatt hajtott végre kényszerleszállást Floridában.
A felszállást követően lezuhant egy katonai repülőgép az algériai főváros, Algír közelében, és a szerencsétlenségben legkevesebb 257 ember meghalt – jelentette április 11-én a helyi média.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.