A vállalkozások fele gondolja úgy, hogy az ellátásilánc-stratégiája már elévült és nem igazodik a jövő üzleti igényeihez. Ezeknek a vállalatoknak egyetlen esélyük, ha megújítják a folyamataikat, hiszen a rosszul működő ellátási lánc egyszerre növeli a költségeket és csökkenti a bevételt. Az ellátási lánc fejlesztésére szánt megfelelő befektetések már kettő-négy év alatt is megtérülhetnek, 15-25 százalékos haszonnal – derül ki a Roland Berger Ellátásilánc-tervezés 4.0 (Supply Chain Planning 4.0) című legújabb tanulmányából, melyben a szakértők több mint 200 vállalatot kérdeztek meg világszerte.
Az ellátásilánc-tervezés (SCP) legfőbb célja az, hogy a fogyasztók szükségleteinek figyelembevételével tudjuk a termékeket a megfelelő csatornán és az igényelt mennyiségben teríteni – magyarázta a cég közleményében Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. Ideális esetben a tervezéssel majd százszázalékos előrejelzési pontosságot, nulla fölösleget és rendkívül hatékony, a változó körülményekhez hangolható ellátási láncot kaphatunk.
A társaság tanulmánya szerint a vállalatok kétharmada úgy véli, hogy hatékony az ellátásilánc-stratégiája, sőt négy vállalatból három biztos abban, hogy megfelel a jelenlegi üzleti követelményeknek is.
Ám a jövő üzleti igényei szempontjából nem ilyen egyértelmű a helyzet, ugyanis a cégek több mint ötven százaléka gondolta úgy, hogy módosítani kell SCP-stratégiáján, különösen a kereslet megtervezésében. Ennek ellenére a válaszadók háromnegyede elégedett a mostani termeléstervezésével.
A Roland Berger szakértői három lépésből álló megközelítést javasolnak a vállalatoknak az ellátásilánc-tervezésük újragondolásához. Az első lépésben pontosan elemezniük kell a vállalat helyzetét, és azonosítani kell a hiányosságokat. A második lépésben a jövőképet kell felállítaniuk, amely tartalmazza a megcélzott folyamatokat, az arra alkalmas szervezeti felépítést és rendszereket. A harmadik lépés az új elképzelés fejlesztése, melynek bevezetése folyamatosan történik.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.