A vonatok évről-évre egyre több késést halmoznak fel, 2014-ben még 2,22 millió percet késtek, ami 2017-ben már duplájára nőtt. 2016-ban is már 4,47 millió perccel később értek célba a járatok a menetrendhez képest.
Ennek egyik fő oka a vasúti pályák gyatra állapota, ami miatt a vonatok átlagban körülbelül 40 kilométer/órás sebességgel közlekednek.
Romániában évtizedek óta nincs pénze az állami vasútvállalatnak nagyszabású beruházásokra, pályafelújításokra, az európai uniós pénzalapokat is nagyon lassú ütemben hívják le.
A Román Államvasutak (CFR) adatai szerint tavaly 70 esetben térítették meg az utasoknak a jegyár 25 vagy 50 százalékát a késések miatt, de ilyen jóvátételben csak azok részesülhettek, akik nemzetközi vonatokon utaztak és késett a járatuk.
A CFR közölte már korábban, hogy képtelen a belföldi gyakorlatba ültetni az erre vonatkozó európai uniós irányelvet,
hiszen ha valamennyi olyan utas jegyét részben megtérítenék, akinek a járata késett, a vállalat működésképtelenné válna.
Tavaly 54,3 millióra emelkedett az utasok száma az előző évi 52,9 millióhoz mérten, de a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a kormány korlátlan ingyenességet biztosított az egyetemistáknak, ezért az egyetemi hallgatók sokkal többet utaznak, mint azelőtt. Az 54,3 millió utas 10 százalékát tették ki a diákok.
Az utasok számának megnövekedése miatt a vonatok zsúfoltak, hiszen a CFR-nek legalább 300 vagonnal kevesebb van a kocsiparkjában a szükségeshez képest.
Románia már nem a kisebb európai gazdaságok közé tartozik, hanem belépett a közepes méretűek közé – jelentette ki Andrei Radulescu, Románia második legnagyobb bankja, a Banca Transilvania makroökonómiai kutatási részlegének igazgatója a Külügyi és Külgazdasági Intézet kerekasztal-beszélgetésén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.