BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővíti piacát a FuturAqua

A FuturAqua igazgatósági tagja a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy két kiszerelésben fognak ásványvizet értékesíteni környezetbarát üvegpalackokban.

Visszaváltható üvegpalackokkal tér vissza az ásványvízpiacra a FuturAqua – mondta a Világgazdaságnak Kis-Benedek Róbert igazgatósági tag, a társaság legnagyobb tulajdonosa. Még a nyár elején jelentette be a FuturAqua, hogy újraindítják a saját forrásból létesített ALAP 1. Ásványvízüzemet, ahol néhány évvel ezelőtt felhagytak a gyártással. Az akkori döntést a telített piaccal és a nyomott árakkal magyarázták. Az ásványvízgyártás egyébként a társaság alapszabálya miatt kiemelten fontos, mert ez garantálja a részvényesek azon jogát, hogy önköltségi áron juthatnak jó minőségű ásványvízhez. Az elmúlt években azonban legfeljebb lajtos kocsival mehettek volna a nekik járó vízért.

Korábban is tetten érhető volt a szemléletváltás a cégnél, ami abban is kifejeződött, hogy míg a nyáron távozó igazgatósági tagok jogászok voltak, addig az új elnök, Hajnal Zsolt András környezetvédelmi szakember, Kis-Benedek Róbert igazgatósági tag pedig élelmiszeripari tapasztalattal rendelkezik. A PET palackok kiváltása üvegre az első igazán kézzelfogható lépés a számos kihívással járó folyamatban – a piacon a csomagolás még mindig jóval drágább, mint maga a termék.

Fotó: Shutterstock

Kis-Benedek Róbert lapunknak elmondta, hogy felmerült a bio PET palackok alkalmazásának lehetősége is, ám ezek hiába készülnek növényi alapanyagból, a gyártás során ugyanazzal a vegyi anyaggal kezelik őket, mint a kőolajszármazék PET palackokat. Végül a visszaváltható üvegpalackok mellett döntöttek: a kisebb, 0,33 litereseket szánják a gasztrovonalra, az egyliteres palackokat pedig a kiskereskedelmi forgalomba.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.