A MOL-csoport csütörtökön publikálta a Londonban megrendezésre kerülő Befektetői nap prezentációját. A prezentáció bemutatja a három évvel ezelőtt bejelentett „MOL Group 2030” stratégiájában megfogalmazott célok megvalósításának jelenlegi státuszát, köztük a fő üzleti szegmensek középtávú célszámait, valamint további információkat a nemrégiben bejelentett Upstream akvizícióval kapcsolatban.
A normalizált újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA célkitűzést 2020-ra vonatkozóan 2,4-2,6 milliárd dollárra emelte a vállalatcsoport köszönhetően az Upstream üzletág legutóbb bejelentett akvizíciójának, melynek hatása 2020 második félévétől érezhető majd. Az EBITDA ezt követően 2023-ig fokozatosan megközelíti majd a 3 milliárd dollárt, amihez mindhárom üzleti szegmens jelentősen növeli hozzájárulását.
Az Upstream termelési célt 120-130 ezer hordó/napra emelte a vállalatcsoport 2020-2023-ra vonatkozóan, míg az éves egyszerűsített szabad cash flow várható összegét 700 millió dollárra növelte a korábbi 500 millió dollárt meghaladó szintről, amit a nemrégiben bejelentett azerbajdzsáni termelőeszközök megvásárlása tesz majd lehetővé.
A Downstream tovább folytatja a stratégiai növekedési projektjeinek megvalósítását, valamint hatékonyságnövelő programját 2023-ig, emellett kiemelkedő figyelmet fordít a dekarbonizációra és a fenntarthatóságra.
A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens az elmúlt évek kiemelkedő teljesítményének köszönhetően, 2023-ra várhatóan 600 millió dollár EBITDA hozzájárulást ér el a korábbi 500+ millió dolláros célhoz képest. Ezalatt a nem üzemanyag típusú termékek értékesítésének árrése megközelítheti a 35 százalékos arányt ugyanebben az időszakban, így a MOL továbbra is jó úton halad, hogy vezető mobilitási és kiskereskedelmi szolgáltatóvá váljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.