Az eladások csökkenésével párhuzamosan 42 százalékkal visszaesett a dél-koreai Hyundai Motor Co. autógyártó konszern nyeresége az első negyedévben a cég csütörtökön közzétett beszámolója szerint. A második negyedévben a nyereség hasonló mértékű csökkenését várja a konszern.
A nettó nyereség 552,68 milliárd vonra (416 millió euró) csökkent az egy évvel korábbi 953,79 milliárd vonról. Az eladások 11 százalékkal 905 ezer autóra csökkentek a tavalyi első negyedévi 1,021 millióról.
A működési eredmény 4,7 százalékkal emelkedett az év első három hónapjában 863,78 milliárd vonra az egy évvel korábbi 824,87 milliárd vonról. Az értékesítési árbevétel 5,6 százalékkal 25,32 ezer milliárd vonra emelkedett 23,99 ezer milliárd vonról.
A globális eladások márciusban 40 százalékkal estek vissza a koronavírus-járvány világgazdasági következményei miatt, az első negyedévben pedig átlagosan 24 százalékkal
– jelentette be Koo Za-yong elnökhelyettes a negyedéves beszámoló alkalmából rendezett telefonkonferencián.
Az eladások további csökkenését várja a Hyundai a második negyedévben a járványvédelmi korlátozások keretében külföldön elrendelt gyárleállások és márkakereskedők bezárása miatt. A külföldi eladások csökkenését a Hyundai új modellek belföldi bevezetésével igyekszik részben ellensúlyozni.
Autóipari szakértők szerint amennyiben a Hyundai fel tudja lendíteni a belföldi eladásait, akkor a második negyedévben is az első negyedévhez hasonló eredményt mutathat fel.
A külföldi kereslet csökkenésére az exportmodellek gyártásának a leállításával és új modellekre való átállással reagálhat a Hyundai belföldi üzemeiben, amelyeket a júniusra kiterjesztett áfacsökkentésnek köszönhetően agresszív kampány keretében értékesíthet belföldi vevőinek
– fejtette ki az SK Securities Co. szakértője.
A Hyundai hét belföldi és tíz külföldi gyártóüzemmel rendelkezik. A külföldi üzemek közül négy működik Kínában és egy-egy az Egyesült Államokban, a Cseh Köztársaságban, Törökországban, Oroszországban, Indiában és Brazíliában. A Hyundai üzemeinek együttes gyártási kapacitása évi 5,6 millió autó.
A Hyundai alelnöke a telefonkonferencián elmondta, hogy az autógyárnak az év végéig nem lesznek likviditási gondjai, mivel 11 ezer milliárd von (2960 milliárd forint) szabadon mozgósítható forgóeszközzel rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.