Miközben több mint 5 milliárd forinttal, 85,19-ról 90,34 milliárdra nőtt a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) belföldi értékesítésének nettó árbevétele tavaly, az adózott eredmény az 1,3 milliárd forintos nyereségből 4,69 milliárdos veszteségbe fordult – derült ki a fővárosi tulajdonú cég éves beszámolójából. Ez utóbbi mínusz 460 százalékos változás, emiatt Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes előterjesztést nyújtott be, amely szerint a Fővárosi Közgyűlés felkéri a főpolgármestert, hogy a BKK vezető tisztségviselője útján gondoskodjon arról, hogy a közlekedésszervező cég készítsen kiértékelő jelentést, és azt augusztus 31-ig nyújtsa be a Főpolgármesteri Hivatalnak.
A BKK a látványos hiányt alapvetően két tényező következményeként magyarázza.
Egyrészt a kudarcba fulladt e-jegyrendszer veszteségéből 6,1 milliárd forintot 2019-ben számoltak el, másrészt a főváros a BKK számára csak 10,4 milliárd forint kompenzációt hagyott jóvá
– olvasható a Fendrik László vezérigazgató által szignózott, május 12-én kelt dokumentumban. Az elektronikus jegyrendszer megvalósítására vonatkozó szerződést még 2014 októberében kötötték meg a Scheidt & Bachmann GmbH-val, ezt a BKK 2018. november végén felmondta. Erről az szerepel a beszámolóban, hogy az egyezség lezárása és elszámolása folyamatban van, a helyzet kivizsgálására indult rendőrségi nyomozás pedig még nem fejeződött be. A Scheidt & Bachmann GmbH-nak egyébként 1,35 milliárd forintot fizetett tavaly a BKK előlegként.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.