Adománygyűjtő kampányt indított a közösségi médiában hétfőn az ausztrál hírügynökség (AAP) azzal a céllal, hogy „fenntarthassa a független hírek biztosítását az országban működő több száz sajtóorgánum számára”.
A 85 éve alapított ausztrál országos hírügynökség márciusban majdnem megszűnt, mert drasztikusan csökkent az előfizetők száma, és úgy ítélték meg, kicsi már az igény a hírügynökség szolgáltatásaira, mivel a portálok híreihez ingyen hozzájutnak az emberek. Az AAP igazgatótanácsa hivatalosan be is jelentette a bezárást, de végül – a média sokszínűségének megőrzése érdekében – egy jótékony célú befektetői konzorcium júniusban megvásárolta az ausztrál hírügynökséget.
A demokrácia érdekében támogasd a minőségi újságírást
– olvasható az AAP Twitteren megjelent felhívásában.
https://twitter.com/AAPNewswire/status/1302777991601164288
Jonty Low, az AAP elnöke a hírügynökség honlapján kiemelte:
a magas szakmai minőségű újságírás felbecsülhetetlen értékű minden demokratikus rendszer számára, de ehhez nem lehet ingyen hozzájutni. Az adománygyűjtő kampány célösszege 500 ezer ausztrál dollár (110 millió forint).
Az ausztrál hírügynökséget Keith Murdoch újságíró-üzletember, a később a News Corporation médiavállalatot megalapító Rupert Murdoch médiamágnás apja hozta létre 1935-ben. A megszűnés márciusi bejelentése előtt az AAP-nek még több mint 180 munkatársa volt, és tudósítói irodát tartott fenn Ausztrália nyolc szövetségi államában és territóriumában, illetve Új-Zélandon, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is. Mára az újságíróinak száma 85-re csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.