BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több háztartásban van vezetékes szélessávú internet

A vezetékes széles sávú internet-előfizetések piacát továbbra is a Telekom uralja.

Augusztusban az egy éve mértnél 105 ezerrel többen, 3,167 millióan fizettek elő vezetékes széles sávú internetre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentésének becslése szerint. Az előfizetések legnagyobb hányadát továbbra is a kábelmodemesek teszik ki, ám ezeknek a száma alig 2 százalékkal nőtt, miközben a második legnépszerűbb megoldás, az FTTx kiépítéséé több mint 17 százalékkal. Az xDSL-vonalak száma 11 százalékkal csökkent.

A vezetékes széles sávú internet-előfizetések piacát továbbra is a Telekom uralja 38,3 százalékos részesedéssel, ez másfél százalékkal nagyobb, mint egy éve.

A második helyen a Digi csoport áll 23 százalékkal – emögött 1,2 százalékos piacvesztés áll –, a harmadikon pedig a Vodafone 21,4 százalékkal és 0,2 százalékos piacvesztéssel.

Fotó: AFP

Vezetékes telefon a hazai háztartások 64,31 százalékában volt, 0,3 százalékkal kevesebb az előfizető a tavaly augusztusinál, és 0,67 százalékkal a 2020. júliusinál.

Száz lakosra 29,48 vezetékes hangátviteli csatorna jutott. A hatóság 3,011 millióra teszi a bekapcsolt hangátviteli csatornák számát, ebből a legnagyobb arányt az IP-alapúak képviselik 1,576 millióval, mögöttük a kábeltévés hangátviteli csatornák állnak 1,103 millióval. Augusztusban már csak 198,5 ezren használtak hagyományos, rézérpáros hálózati hangcsatornát, míg egy évvel korábban mintegy 274 ezren. Ám az IP-alapú csatornák száma is több mint 53 ezerrel esett, míg a kábeltelevíziósoké ugyanennyivel nőtt. Az egy csatornára jutó kezdeményezett hívások átlagosan 87 percig tartottak vezetékes telefonon, három perccel tovább, mint tavaly augusztusban. A hívások időtartama az elmúlt egy évben áprilisban volt a leghosszabb (120 perc), ebben a járvány miatti korlátozások is nagy szerepet játszhattak.

A vezetékes hangátviteli csatornák piacát nagy előnnyel vezeti a Telekom, 48 százalékos a piaci részesedése, bár tavaly augusztushoz képest 0,3 százalékot veszített a részarányából. A második helyen a Digi csoport állt 21,8 százalékkal, ez utóbbitól 0,2 százalékkal maradt le a Vodafone. A második és a harmadik helyezett között tavaly augusztusban nagyobb volt a különbség: akkor a Digi piaci részesedése 22,6, a Vodafone-é 21 százalékos volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.