A Heineken tervei között szerepel, hogy terjeszkedjen Dél-Afrikában, ennek érdekében szeretné felvásárolni az ország egyik legnagyobb bor- és töményital-gyártó vállalatát – számolt be róla a Bloomberg.
A holland cég a globális sörpiac második legnagyobb szereplőjének számít, és a tervek szerint 2,5 milliárd dollár értékben szeretné megvenni a Distell Group Holdings vállalatot.
Bár a két cég között tartanak a puhatolózások, sajtóértesülések szerint a dél-afrikai vállalat hajlik az akvizícióra.
A felvásárlás az egész térség iparágának kedvező lendületet biztosítana, a koronavírus-járvány miatti lezárások ugyanis drasztikusan lefékezték a helyi piacot.
Dél-Afrika ugyanis az egyik legszigorúbb járványügyi korlátozást vezette be világszinten. A pandémia megfékezése céljából a tömegrendezvények és a társasági összejövetelek visszatartása mellett döntött,
emiatt alkoholtilalmat vezetett be.
Főként ennek hatására a Heineken még a tavalyi évben elállt egy közel 428 millió dolláros sörfőzde-beruházástól.
Ez az ország és az ipar iránti bizalom próbája, a 20 hetes tilalom a dél-afrikai alkoholipar legnagyobb kihívása volt
– vélekedett Lucky Ntimane, a Nemzeti Alkoholkereskedők Tanácsának egyik alapító tagja.
Bár a legutóbbi teljes alkoholtilalom februárban véget ért, az esetszámok újbóli növekedése miatt a piaci szereplők újfent aggódó szemekkel fürkészik a járványügyi mutatókat és a kormányzati intézkedéseket egyaránt.
Bár a Heineken elsődleges célpiaca Európa, más földrészeken is egyre aktívabban mozog. A Distell nemzetközi piacokon folytatott bevétel-növekedése 2020 második felében kétszámjegyű volt, a belföldi értékesítése – főképp a tilalom következtében – messze elmaradt az elvárásoktól. A vállalat legfontosabb terméke a bor, amit Dél-Afrika a világ minden tájára exportál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.