BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot ment tavaly, mégis átalakítja termelését a pécsi dohánygyár

A magasabb dohányárak és jövedéki adó növekedése is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy csaknem 140 milliárd forintra emelkedjen a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. belföldi értékesítése tavaly. Emellett 20 milliárd feletti exportforgalmat is realizált a cég, miután nagyobb termelési volumen és a magasabb költségszint jellemezte a bérmunkagyártást. A BAT egyúttal termelése átalakítását is bejelentette, főszerepet kap a dohánymentes nikotinpárna.

A BAT Pécsi Dohánygyár Kft. 139,99 milliárd forintra növelte tavaly a belföldi értékesítés nettó árbevételét az előző évi 134,36 milliárdról – derült ki az éves beszámolójából, a társaság pedig a magasabb értékesítési árakkal és a jövedéki adó mértékével indokolta a változást. Ezzel együtt az exportforgalom is bővült: a 2019-es 16,95 milliárd forintról 20,27 milliárdra kúszott fel, mely mögött a bérmunkagyártás és az ahhoz kapcsolódó bevételek állnak. A BAT magyarázata szerint a bérmunkagyártás árbevételét a nagyobb termelési volumen és a magasabb költségszint eredményezte. Az egyéb bevételek 21,08 milliárd forintról 49,61 milliárdra ugrottak a más társvállalat részére értékesített gépek és berendezések, illetve az értékesített vevőkövetelések magasabb állománya miatt.

Az adózás előtti eredmény 7,64 milliárd forintról 10,52 milliárdra nőtt, a munkavállalók száma pedig – az átlagos statisztikai létszámot tekintve – 825-ről 903-ra emelkedett.

Fotó: Getty Images

Az éves beszámolón túl fontos fejlemény, hogy átalakítja termelését a pécsi dohánygyár, annak érdekében, hogy meg tudjon felelni a csökkentett kockázatú dohánytermékek, így a modern, dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák iránt folyamatosan növekvő piaci keresletnek. A BAT egyúttal elkötelezett amellett, hogy csökkentse az üzleti tevékenysége egészségre gyakorolt hatását, ezzel összefüggésben a legtöbb cigarettamárka helyi gyártását beszünteti, csak a legismertebb hazai márkája előállítását tartja meg Pécsen. A vállalat az elmúlt évben világszerte 3 millióval növelte azon fogyasztóinak a számát, akik a csökkentett kockázatú termékeit fogyasztják, számuk 2020 végére elérte a 13,3 milliót.

Az átalakulás egy újabb lépés afelé, hogy a BAT olyan alternatívákat tudjon kínálni fogyasztóinak, amelyek potenciálisan kevésbé ártalmasak és amelyekkel képes csökkenteni tevékenységének egészségre gyakorolt hatását. Mindent megteszünk azért, hogy a lehető leghatékonyabb módon járuljunk hozzá a globális célok megvalósításához. Pécsen egy éven belül megdupláztuk a termelésünket: egyről kétmilliárdra növeltük a nikotinpárnák gyártását. Az átalakítás azt bizonyítja, hogy a BAT elkötelezett Magyarország iránt, a Pécsi dohánygyárra pedig úgy tekint, mint amely fontos szerepet tölt be a jobb holnap érdekében megalkotott programja megvalósításában

– mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.