Nőtt a Telenor Magyarország nettó árbevétele tavaly:
míg 2019-ben 182,6 milliárd forintos forgalmat ért el, addig 2020-ban 191,9 milliárdot.
Az adózott eredménye esetében azonban csökkenés látható: 29,3 milliárd forint szerepel ezen a soron az egy évvel korábbi 34,9 milliárddal szemben.
Megnövekedett teher nehezedett tavaly a távközlési szektorra, a járvány miatt minimalizált személyes kapcsolatok zöme a digitális csatornákra terelődött. Ezt mutatja az is, hogy a Telenor esetében a hálózati forgalom mintegy 30 százalékkal növekedett, mivel otthonról kezdtek dolgozni és tanulni az emberek, sokan mobilneten.
A vállalat – szolidaritást vállalva a lakossággal – 100 gigabyte adatot biztosított ingyenesen minden ügyfelének, majd később egy giga áráért elérhetővé tette ugyanezt a mennyiséget.
Természetesen az érintett hónapok bevételeit erősen befolyásolta az ingyenesen és kedvezményesen biztosított internet. Továbbá a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt tavaly szinte teljesen eltűntek a szektorból a roamingbevételek, jelentős kiesést okozva az ágazat vállalatainak.
A Telenor Magyarország is szerzett 5G-frekvenciákat tavaly március végén, egyelőre azonban még nem indította el a kereskedelmi szolgáltatását, mert a vállalat korábbi közlése szerint a mai valódi igényeket a 4G-s és 4G+ hálózatok képesek kielégíteni, mind lefedettségben, mind kapacitásban. A saját tőkearány csökkenésének fő oka, hogy a 33 százalékát a kilépő társaság kapta, júliusban ugyanis Cetin Hungary néven külön cégbe szervezte a Telenor a hálózati infrastruktúra üzemeltetését.
A toronyvállalat csaknem 200 munkavállalóval kezdte meg a működését, a célja, hogy kiaknázza a kereskedelmi lehetőségeket és a nagykereskedelmi partnerkapcsolatokat a hálózati szolgáltatások területén, vagyis az aktív és a passzív hálózati elemeit más szolgáltatók számára is elérhetővé tegye.
A tőzsdén jegyzett Magyar Telekom jó évet zárt, árbevétele és nyeresége is nőtt,
az előbbi a 2019-es 507,8 milliárd forintról 524,1 milliárdra, az utóbbi pedig 39,3 milliárdról 41,5 milliárdra. A szektor harmadik meghatározó vállalata, a Vodafone Magyarország pénzügyi éve március végén zárul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.