Vegyes évet zár a Dreher Sörgyárak Zrt., hiszen az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat magában foglaló HoReCa-szektor a tavalyi évhez hasonlóan az idén is négy hónapig zárva volt – közölték a VG-vel a vállalatnál. Rávilágítottak, hogy a fennmaradó nyolc hónapban is elmaradt a várakozásoktól a vendéglátás teljesítménye, miután az emberek tartózkodóbbak, óvatosabbak lettek a járvány miatt. Bár az optimizmus töretlen volt, a sörgyár értékelése szerint a turizmus nem épült vissza a nyáron úgy, ahogyan azt sokan remélték, ez a kihívás pedig az egész iparágat érinti.
A Drehernél azt gondolják, hogy a pandémia előtti, 2019-es szintre nagyjából három-négy év múlva fognak csak visszatérni.
A munkatársak egészségének védelme és a folyamatos termelés biztosítása is mindvégig prioritást élvezett a kőbányai sörgyárnál. Tájékoztatásuk szerint ennek érdekében gyors és hatékony intézkedéseket hoztak, amelyeket a piaci és járványügyi helyzet függvényében rendszeresen felülvizsgálnak. Mindezekkel párhuzamosan globális problémák jellemzik az ellátási láncokat: alapanyag- és csomagolóanyaghiány van. Mindkét fronton felgyorsult az áremelkedés a második félévben, a jelentős volatilitás további fejtörést okoz. A Drehernél példaként a gabona, illetve az alumínium drágulását hozták fel, az előbbi esetében 30, az utóbbinál 40-50 százalékos áremelkedést tapasztaltak. Ezek a megváltozott paraméterek nehezebb helyzetbe hozták a termelést.
A beruházások közül kiemelték, hogy idén fejezték be a szűrőcserét, de újakra váltották a meglévő hűtőkompresszorokat is, amelyek szintén hozzájárulnak a sörgyár energiahatékonyságának javításához. Ennél az irányvonalnál maradva, jövőre folytatják a sörgyár technológiai folyamatainak megújítását. A termékfejlesztések kapcsán pedig arról beszéltek a Drehernél, hogy a korábbi évekhez hasonlóan a magyar fogyasztók érdeklődése egyre inkább a prémium termékek felé irányul, de az is igaz, hogy ebben a szegmensben történnek az innovációk. Újdonságokat jövőre is tartogat a sörgyár, ugyanakkor az idén bevezetett termékekkel is van még tennivaló. Erre jó példa a Viper, amelynek megjelenése új kategóriát teremtett a magyar piacon, ez nem más, mint a hard seltzer.
Kedvező volt a fogadtatása az áttetsző szénsavas alkoholos italnak: csipetnyi gyümölcsízesítés jellemzi, a kívánt alkohol- és szén-dioxid-szintet pedig fermentációval érik el. Az új trend az Egyesült Államokból érkezett, ami nem meglepő, hiszen a kraftfőzdéknek is a tengerentúlon van a bölcsője, mint ahogy ott alakult ki az első és a második kézműves sörforradalom is. A hard seltzer esetében a Dreher most a hazai fogyasztók ismereteinek mélyítésére koncentrál. Mindemellett a söriparban az alkoholmentes variánsok is egyre keresettebbek a fogyasztók tudatos életmódja miatt. Éppen ezért a Dreher Sörgyárak azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a teljes választékának 20 százaléka alkoholmentes legyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.