Bár a vakcinák már rendelkezésre állnak, az újabb és újabb vírusmutációk megjelenése, valamint az átoltottság szintje miatt egyelőre megjósolhatatlan, hogy mikor térhet vissza a vendéglátás és vele együtt a sörfogyasztás a megszokott mederbe – közölték a VG-vel a Heineken Hungáriánál, előrebocsátva, hogy várakozásaik szerint a jövő évet alapvetően továbbra is a pandémia és az ezzel járó számos bizonytalansági tényező befolyásolja majd. Ugyanakkor kiemelték, hogy a vállalatnál a nehézségek ellenére számos innovatív lépést tettek az idén is, amelyek bizonyítják elköteleződésüket a magyar piac iránt.
Az egyik legjelentősebb fenntarthatósági törekvésük Magyarországon, hogy hosszú távon a lehető legmagasabbra emeljék a helyi beszerzés arányát: a szállítási útvonalak lerövidítése ugyanis a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének is az egyik leghatékonyabb módja. Ezt az elvet követve született meg az a projekt is, amelynek keretében három évvel ezelőtt a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel a Somogy megyei Kastélyosdombón belevágtak a hazai komlótermesztés feltámasztásába, munkalehetőséget teremtve a helyieknek is.
Mérföldkő, hogy idén decemberben először kerültek a boltok polcaira azok a Soproni 1895 sörök, amelyek már ismét magyarországi, egészen pontosan kastélyosdombói komlóból készülnek.
„Az idén kiemelt hangsúlyt fektettünk a fenntarthatósági törekvéseinkre, és olyan lépéseket tettünk, amelyek jóval meghaladták a törvényi előírásokat” – nyomatékosították a társaságnál. Így a Heineken Hungária volt az első nagyüzemi sörgyártó Magyarországon, amely az idén tavasszal kivonta a PET-palackos termékeket a portfóliójából. Azóta kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz. Továbbá, jóval a törvényi szabályozás szigorodása előtt, a fogyasztói és vendéglátóipari igényeket szem előtt tartva a műanyag poharakról – magyarországi beszállítótól származó és ökológiailag lebomló – papírpohárra váltottak. Ezekből a kémiai beavatkozás nélkül készülő, mindennemű szennyezőanyagtól mentes, teljesen komposztálható és újrahasznosítható poharakból a közeljövőben hárommillió kerülhet a hazai vendéglátóhelyekre, bevezetésüket országszerte mintegy ezer helyszínen tervezik.
„Stratégiánkban 2022-ben is kiemelt szerepet kap a fenntarthatóságra törekvés, összhangban a Heineken globális célkitűzéseivel” – húzták alá a budapesti központtal működő, de Sopronban termelő vállalatnál.
Nemcsak a karbonsemleges működést tervezik ugyanis elérni 2030-ra csoportszinten, hanem a kibocsátott szennyvíz százszázalékos tisztítását és a nem újrahasznosított hulladék mennyiségének nullára csökkentését is.
Egyúttal leszögezték: ahhoz, hogy ezeket az impozáns célokat megvalósítsák, Magyarországon is grandiózus léptekkel kell haladniuk a környezettudatosság terén. Emellett a Heineken Hungáriánál továbbra is kiemelten kezelik a felelős alkoholfogyasztás kérdését, olyannyira, hogy a kommunikációs költségvetésük 10 százalékát ennek az üzenetnek a népszerűsítésére fordítják. Az alkoholmentes portfólió támogatása is fontos szerepet kap, céljuk, hogy egyre nagyobb szeletet hasítsanak ki az úgynevezett 0,0-s italok piacából. A sörgyártó megelőlegezte, hogy a hatékonyságnövelést is támogatják a folytatódó termékfejlesztések és az újabb innovációk, amelyeken folyamatosan dolgoznak.
A VG cikksorozatának korábbi részeiben a Dreher arról számolt be, hogy három-négy év múlva érhető csak el a járvány előtti, 2019-es szint. Bár folyamatosak a beruházások a kőbányai sörgyárban, az áremelkedéssel párosuló alapanyag- és csomagolóanyaghiány nem várt nehézségeket okozott. A Borsodinál pedig arra hívták fel a figyelmet, hogy a kiskereskedelmi sörértékesítés ugyan felfutott, még nem éri el a járvány előtti szintet a bőcsi üzem. A jövőkép viszont biztató, miután a Borsodi a Molson Coors egyik regionális termelési központjává vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.