Nyereségesebb, válságállóbb és hatékonyabb lett a Volkswagen tavaly, mint amilyen 2020-ban volt, valamint sikeresen felgyorsult a technológiai céggé történő átalakulás üteme – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója a vállalat éves nemzetközi sajtókonferenciáján. Tavaly 76,1 milliárd eurós árbevételt ért el a társaság, az üzemi eredménye pedig 2,5 milliárd volt, amely jelentős javulás a 2020-as 0,5 milliárdhoz képest. A hatékonyságnövelésnek tudható be, hogy a fix költségeket több mint egymilliárd euróval sikerült csökkenteni 2019-hez képest. Tavaly Észak- és Dél-Amerika bizonyult a legerősebb régiónak.
A Volkswagen tavaly globálisan több mint 369 ezer elektromos járművet adott el, ami 73 százalékos bővülést jelent 2020-hoz képest.
Az elektromos modellek iránt gyorsan növekvő kereskedelem miatt bővíti termelési kapacitásait a vállalat, és a zwickaui mellett további három gyára (ebből egy az USA-ban) kezdi meg idén az elektromos járművek gyártását. A vállalat kutatás-fejlesztésre fordított összegéből minden második euró az e-mobilitás fejlődését szolgálta, a társaság célja, hogy 2026-ig 18 milliárd eurót fektessen e-mobilitásba, hibridtechnológiába és digitalizációba.
Az ukrajnai konfliktus a Volkswagen működését is befolyásolja, és az elmúlt napokban a vállalat egyik vezetője arról számolt be a Financial Timesnak, hogy a társaság fontolgatja a termelés nagyobb részének áthelyezését Európából. A kontinens legnagyobb autógyártójának beszállítói lánca ugyanis folyamatosan igyekszik túlélni, és próbálják más forrásokból beszerezni a korábban Ukrajnában gyártott alkatrészeket. Az autógyártáshoz nélkülözhetetlen kábelkötegeket ugyanis nyugat-ukrajnai beszállítóktól szerezték be, amelyek a háború miatt nem termelnek, teljesen leálltak. Emiatt a termelésük visszafogására kényszerültek a német autógyárak, ez azonban a magyarországi gyártást is érinti. Az Audi Hungaria lapunkat korábban arról tájékoztatta, hogy alkatrészhiány miatt már volt szükség műszaktörlésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.