A győri gyár üzemi eredménye azonban a 2020-as 452,1 millió euróról 283,7 millióra csökkent, de a 2019-estől alig kétmillió euróval maradt el.
Hasonlóan alakult a vállalat adózott eredménye is: a 2020-as 499 millió után tavaly 332,1 millió eurót tett ki, de a 2019-es 353 millióhoz képest jóval kisebb a csökkenés. A saját tőkéje azonban 7673 millió euróról 2006 millióra csökkent, illetve előzőleg nem volt hosszú lejáratú kötelezettsége, tavaly már igen, 5100 millió euró.
A vállalat korábbi tájékoztatása szerint 2021-ben 162,6 millió eurót fordított beruházásokra, ebből 44 millió eurót az elektromos motorok üzletágában költött el, több mint 50 millió eurót a belsőégésű motorok terén, és 20 millió euró a szerszámgyártásra ment. Alapítása óta összesen 11,95 milliárd eurót költött beruházásokra.
Győri gyárában tavaly 1,62 millió motort gyártott a társaság, a telephelyen folyó termelését a beszámolója szerint – különösen a üzleti év második felében – a globális és ágazatoktól független félvezető-ellátási válság hatásai befolyásolták. Ennek a hatását azonban azonban mérsékelni tudta az előállított hathengeres és az elektromos motorok mennyiségének növelésével.
Az autógyártást kevésbé érintette a válság, így összesen 171 ezer jármű gördült le tavaly a hazai Audi üzemének gyártósorairól. Az előző évhez viszonyított volumennövekedés elsősorban a plug in hibrid (PHEV) modellek darabszámának bővülésével valósulhatott meg. A gyár éves átlagos dolgozói létszáma 12 493 főről 12 058 főre csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.