BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A rivális Puma volt vezérigazgatója lesz az Adidas új vezetője

Az Adidas bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Puma vezérigazgatójával, Bjorn Guldennel Kasper Rorsted utódjáról.

Bjorn Gulden, a Puma leköszönő vezérigazgatója lesz az év végén a német sportruházatgyártó versenytársának, az Adidasnak az új vezetője – számolt be a német Manager Magazin, céges forrásokra hivatkozva. 

Sporting goods manufacturer Puma - annual figures 19 February 2020, Bavaria, Herzogenaurach: Björn Gulden, Chairman and Managing Director of the sporting goods manufacturer Puma SE, speaks on the sidelines of the company's annual press conference. Photo: Daniel Karmann/dpa (Photo by DANIEL KARMANN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Bjorn Gulden
Fotó: Daniel Karmann / AFP

Kasper Rorsted 2016 óta vezeti az Adidast, augusztusban váratlanul jelentette be a távozását, korábban azt is tervben mondta, hogy valamikor 2023 folyamán távozik a német cégtől, miután hivatalosan kinevezték az utódját. A CNBC cikke emlékeztet, hogy Gulden ezzel egyidejűleg hagyja ott a Puma vezetői pozícióját, a márka pedig csütörtökön bejelentette, hogy Arne Freundt nevezi ki a Puma vezérigazgatói posztjára. 

Az Adidas és a Puma története a 20. századi Németországban gyökeredzik. Adi és Rudi Dassler testvérpár alapította a két ruhamárkát, a testvérek 1919-ben indultak együtt az üzleti életbe, majd riválisok lettek, és a második világháború után két külön céget alapítottak, az Adidast, illetve a Pumát.

Az Adidas a közelmúltban egy jelentős PR-válsággal küzdött Yével, a korábban Kanye Westként ismert előadóval, tervezővel. A cég azonnali hatállyal megszakította a közel egy évtizede tartó üzleti partnerséget a zenésszel annak antiszemita megjegyzései miatt, így a ruhamárka mintegy 250 millió eurós (közel 103 milliárd forint) bevételtől eshet el az idei pénzügyi évben. 

Még nagyobb problémát jelent Kína, ahol a nyugati márkák bojkottal szembesülnek a fogyasztók részéről, miközben a Nike is teret hódít a távol-keleti országban, és egyre erősebbek a helyi riválisok is. A befektetők és az elemzők szerint az átfogó probléma az, hogy az Adidas megkopott, így itt az ideje a friss ötleteknek és a marketing új megközelítésének.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.