Bjorn Gulden, a Puma leköszönő vezérigazgatója lesz az év végén a német sportruházatgyártó versenytársának, az Adidasnak az új vezetője – számolt be a német Manager Magazin, céges forrásokra hivatkozva.
Kasper Rorsted 2016 óta vezeti az Adidast, augusztusban váratlanul jelentette be a távozását, korábban azt is tervben mondta, hogy valamikor 2023 folyamán távozik a német cégtől, miután hivatalosan kinevezték az utódját. A CNBC cikke emlékeztet, hogy Gulden ezzel egyidejűleg hagyja ott a Puma vezetői pozícióját, a márka pedig csütörtökön bejelentette, hogy Arne Freundt nevezi ki a Puma vezérigazgatói posztjára.
Az Adidas és a Puma története a 20. századi Németországban gyökeredzik. Adi és Rudi Dassler testvérpár alapította a két ruhamárkát, a testvérek 1919-ben indultak együtt az üzleti életbe, majd riválisok lettek, és a második világháború után két külön céget alapítottak, az Adidast, illetve a Pumát.
Az Adidas a közelmúltban egy jelentős PR-válsággal küzdött Yével, a korábban Kanye Westként ismert előadóval, tervezővel. A cég azonnali hatállyal megszakította a közel egy évtizede tartó üzleti partnerséget a zenésszel annak antiszemita megjegyzései miatt, így a ruhamárka mintegy 250 millió eurós (közel 103 milliárd forint) bevételtől eshet el az idei pénzügyi évben.
Még nagyobb problémát jelent Kína, ahol a nyugati márkák bojkottal szembesülnek a fogyasztók részéről, miközben a Nike is teret hódít a távol-keleti országban, és egyre erősebbek a helyi riválisok is. A befektetők és az elemzők szerint az átfogó probléma az, hogy az Adidas megkopott, így itt az ideje a friss ötleteknek és a marketing új megközelítésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.