Újabb whiskey-márkával bővül a Pernod Ricard portfóliója miután a minőségi italokat gyártó francia vállalat megvásárolta az amerikai Skrewball készítőjét. A vételárat nem hozták nyilvánosságra. Az öt évvel ezelőtt alapított Skrewball gyors és frenetikus sikert aratott egyedi ízesítésű whiskeyjével, amelyből tavaly már több mint félmillió palackkal fogyott, elsősorban az Egyesült Államokban. A mogyoróvaj kivonattal megbolondított italról a cég honlapján azt írják, hogy ez és a whiskey két teljesen ellentétes irányt képvisel, együtt viszont érzéki ízvilágot képeznek.
A végeredmény hosszas kísérletezés eredményeként született meg, de nem ez a fontos, hanem az, hogy a kicsit sós, kicsit édes, enyhén pikáns, de mindig lágy whiskey úgy csúszik lefelé a torkokon, mint a korcsolya a jégen. A történet egyébként meseszerű: újkori nevén Steve Yeng, a családjával Kambodzsából menekültként az Egyesült Államokba érkező, bal lábára béna fiatalember az őket felkaroló San Diego-i családnak köszönhetően integrálódott az amerikai társadalomba.
A megérkeztekor csontsovány gyereket mogyoróvajas kenyérrel táplálták fel, innen ered a máig tartó vonzalom.
Felnőttként a kaliforniai Ocean Beach egyik éttermének bárjában kezdett mixelni ezt-azt, s ebből kis idő múlva kijött a Skrewball. A kísérletezésbe időközben beszállt Steve Yeng amerikai felesége, Brittany, aki ügyvédi és vegyészi diplomával is rendelkezik, így egyfelől képviselni tudja a Skrewball üzleti és jogi érdekeit, másfelől az anyagismeretével a kísérletezést is élelmiszer-vegyészeti szintre emeli.
A házaspár már ott jár, hogy koktélalapanyagként is definiálja a Skrewballt, amelyet hideg kávéval, tejjel, áfonyasziruppal és számos más hozzáillő adalékkal is fel lehet dobni. Az Amerika legtöbb élelmiszer-kereskedésében kapható Skrewball literjéért 25–35 dollár közötti összeget kérnek, ami a helyi kereseti viszonyok között nem eget verő, ennek ellenére Edward Mundy, a Jefferies részvényelemzője szerint ez
a szép jövő előtt álló whiskey inkább a „szuper prémium” kategóriába sorolható, s mint ilyen, jó társaságba kerül a világ második legnagyobb tömény italokat gyártó vállalatcsoportjánál, a Pernod Ricardnál.
A Passport, a Ballantine’s, a Chivas Regal és a világ legnagyobb forgalmú whiskeyje, a Jameson és társaik mellett jól mutat majd a polcon. A Pernod Ricard révén a világ számos piacán megjelenhet a Skrewball, amely sikerét egyrészt a pandémiának is köszönheti. A járvány évei alatt ugyanis az otthonaikba zárt amerikaiak előszeretettel kortyolgatták a tömény italokat és újabb és újabb ízvariációkra vágytak.
Ennek pedig a gyártók igyekeztek megfelelni. Jöttek az ízesített tequilákkal s vodkákkal, előbbi például egy időre Amerika legszívesebben fogyasztott italává vált. Nem maradt ki a sorból, a Pernod Ricard sem, amely tequila gyártó vállalatot is felvásárolt a pandémia idején, bevezette a piacra Jameson naranccsal ízesített változatát, és növelte a részesedését a Bumbu rumcsaládot készítő Sovereign Brandsben.
A francia szeszipari óriás részvényesei már hozzászoktattak a vállalatvezetés akvizíciós bejelentéseihez, így a mostani sem váltott ki eufóriát a körükben, a részvényárfolyam fél százalékkal így is emelkedett a bejelentésre – írja a Bloomberg. A Pernod Ricard amúgy a pandémia nagy nyertesei közé tartozik, sorra adta közre a jobbnál jobb forgalmi- és profitadatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.