A futócipőpiac az elmúlt 30 évben többé-kevésbé ellenállt a recessziónak, többek között a dotcomlufi, vagy a 2018-as recesszió idején is. Még a pandémia is az iparág növekedését eredményezte, hiszen a beltéri egységek zárva tartása miatt sokan vették rá magukat arra, hogy a szabadban kezdjenek el sportolni. Joe Preston, a New Balance vezérigazgatója úgy látja, futócipőik jelenleg is rendkívül kelendők a piacon, hiszen a futáshoz nincs szükség másra, mint egy jó cipőre.
„A futás jó eséllyel átvészeli a jelenlegi gazdasági hullámvölgyet” – erősítette meg Jim Weber, a Brooks Running vezérigazgatója a Yahoo Finance-nek.
A Brooks-vezérigazgató szerint van még egy faktor, amely megmagyarázza, miért válságállóbb a futócipőpiac:
a legújabb, ütődést tompító anyagok kisebb súlyúak, amelyek akár új személyes rekordok felállításában is segíthetik a sportolókat.
Ez az innováció a lábbelikben – különösen az új habszivacsokban – további értéket jelent a vásárlók számára.
Az anyagok valóban forradalmasították a lábbeliket. A mai futótermékeink sokkal jobbak, mint az öt évvel ezelőttiek
– mondta Weber. Mint elárulta, a Glycerin 20-as cipőben lévő lévő habtechnológiát könnyedsége miatt a teljes termékcsaládjukba átültetik, többek között a Catamount és a Hyperion Max cipőikbe is.
Kipárnázottság és tartósság szempontjából a legjobb, amit valaha is láttunk egy anyagban
– hangsúlyozta. A New Balance a futócipőkben is hasznosította a habszivacstalpakat, és a sportcipőgyártó cég egyéb kategóriákba is beépítené a spéci anyagot.
A New Balance a Fresh Foam habszivacs technológiát eredetileg futócipőkhöz fejlesztette ki, de mostanában más sportkategóriákban is bevezették.
Más cipőgyártó cégek, köztük a Nike és az Adidas, több kreatív névvel együtt, szintén nagy összegeket fordított a kutatásra és a rugalmasabb középtalp kifejlesztésére.
A Brooks DNA Loft és a New Balance Fresh Foam technológiája mellett a Nike kifejlesztette a ZoomX, az Adidas a Boost, a HOKA a Profly, a J-Frame pedig a saját habszivacs-technológiáját védette le. Míg a legtöbb új dizájn a habszivacsra összpontosított, a New Balance következő projektje a cipők felső része lesz.
Úgy látják, míg az elmúlt évek során az innováció nagy része a középtalpra összpontosult, a jövőbeni technológiai fejlesztések a talp felsőrészére fognak koncentrálódni és a környezetbarátabb anyagok előállítása felé fog elmozdulni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.