Bár a 2022-ben begyűrűző energiaválság és a száguldó infláció miatt a szakértők többsége erre számított, Magyarországon a régió többi államához képest a lakosság kevésbé volt visszafogott ezen a téren – derült ki a MediaMarkt negyedéves jelentéséből, amelyből kiolvasható, hogy a szaküzlet novemberi és decemberi forgalma is felülmúlta a várakozásokat.
Ugyanakkor a vásárlókon érezhető volt a korábbihoz képest kicsivel nagyobb megfontoltság, ami elsősorban az energiatakarékosabb, hosszabb garanciával ellátott termékek választásában jelentkezett, jellemzően nem az olcsóbb, hanem a jobb ár-érték arányú árucikkeket keresték.
Bár a műszaki cikkek kereskedelemében a húsvét nem kifejezetten szezon, a nagypéntek és a húsvétvasárnap közötti szombat a műszaki áruházakban is élénk forgalmú nap. Ebben az időszakban megfigyelhető bizonyos termékkategóriáknál az átlagosnál nagyobb érdeklődés.
A jó idő beköszöntével évről évre emelkedik az elektromos rollert vagy biciklit vásárlók száma. 2019-ben még nagyon új volt ez a kategória, így az akkori év eleji adatokhoz képest 2022 tavaszára hétszeresére nőtt az új alternatív közlekedési megoldást keresők száma a MediaMarkt értékesítési csatornáin.
A kereslet növekedéséhez a kuponakciók is hozzájárulnak. A vállalatnál a húsvéttal általában időben összeér az év első nagy kuponnapos hétvégéje. Az elektronikai áruház tapasztalatai alapján ebben az időszakban élénkül meg igazán először a karácsonyi szezon után a forgalom.
Az április évek óta jellemzően az első kiugró időszak az év végi roham után
– nyilatkozta Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója. Hozzátette, hogy 2019-ben egy kuponnapos hétvégén a szokásos hétvégi forgalomnak általában a dupláját teljesítették. Ez alól a pandémia évei kivételt jelentettek.
A várakozásokkal ellentétben a recesszió egyelőre nem törte le a keresletet. A cégnél azt tapasztalták, hogy nem csökken a vásárlási szándék a lakosság körében.
Április első hetében már megvolt az idei négymilliomodik látogató a műszaki áruházlánc üzleteiben. 2019 első negyedévével összehasonlítva ez alig 5 százalékos elmaradás mind a látogatószám, mind a vásárlók számának tekintetében.
Habár az átlagos kosárérték nem emelkedett az idén, a fogyasztók nem mondtak le a termékekről. A vásárlók szeretnének energiatakarékosabb, jobb elektronikai árucikkekhez hozzájutni, emiatt folyamatosan érdeklődnek, figyelik az új trendeket, termékeket, keresik és lecsapnak a jó ajánlatokra.
A MediaMarkt majdnem 1300 tonna e-hulladék feldolgozásában vett résztTavalyelőtt 1296 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a MediaMarkt üzlethálózatán keresztül. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.