Több mint 10 százalékkal növelte forgalmát 2022-ben a Coop Gazdasági Csoport, amely így 748 milliárd forintos árbevételt ért el. A cégcsoporton belül a Coop üzletlánc tavalyi forgalma csaknem 16 százalékos bővülést ért el, és összesen 470 milliárd forintot tett ki – derült ki a vállalatcsoport hétfőn közzétett jelentéséből.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a cégcsoport közgyűlésen kiemelte, hogy a 2022-es esztendőben a kereskedelmi piac szereplőinek számos kihívással kellett szembenézniük. A koronavírus-járvány utóhatásai, a februárban kitört orosz–ukrán háború következményei, az energiaárak és az infláció emelkedése mellett kiemelte a múlt év február 1-jén bevezetett és azóta hatályban lévő élelmiszerárstop hatását is.
Korábban volt pár békeévünk, most viszont nemcsak a valóságban, hanem a gazdálkodás terén is háborús helyzet alakult ki
– húzta alá Pekó.
A vállalatvezető a közeljövő kilátásaival kapcsolatban kitért a június 1-jén bevezetendő kötelező akciózásra is. Ezzel összefüggésben a piaci szereplőket érintő további kedvezőtlen hatásokról szólva kiemelte, hogy óriási kihívások előtt állnak, mivel azt látják, hogy a lakosság vásárlóereje egyre jobban csökken, miközben a kiskereskedelmi láncoknak minden költségük növekszik.
Egy ilyen környezetben tudott növekedést elérni a vállalatcsoport.
A Coop öt legnagyobb franchise-tagja adta a cégcsoport tavalyi összbevételének 52 százalékát, az 50 legnagyobb franchise-tag pedig a 88 százalékát.
A beszámolóból kiderült, hogy a kiskereskedelmi piac szereplői közül a Coop üzletlánc van jelen a legtöbb helyen Magyarországon, mivel 1430 településen 2180 üzletük működik.
Zajlik a cég boltmegújítási programja is, a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációja 461 helyszínen valósul meg 2023 végéig.
A kispostai tevékenység már 75 üzletben érhető el. Június végéig pedig várhatóan az összes tervezett helyszínen, vagyis 91 üzletnél lesz biztosítva. A Coop-üzletek mellett év végére már 400 csomagátvevő hely üzemel, ahol a vásárlók átvehetik nem élelmiszer jellegű netes rendeléseiket, valamint egyre több bolt csatlakozik meglévő házhoz szállító rendszerekhez, amelyekkel a vásárlók egyre több településen vásárolhatnak be online.
A kereskedelmi szereplők között 2017-ben elsőként bevezetett használtétolaj-visszagyűjtésben pedig az üzletlánc több mint 500 boltja vesz részt.
A Tesco, a CBA és a Coop nyerte meg a húsvétot – megvallották a boltok, mennyi pénzt hagytak náluk a vásárlókA Lidl és a SPAR azt kapta, amit várt. A Penny és az Auchan egyik szeme sír, a másik nevet. Az Aldi viszont feltűnően hallgat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.