A kínai JD.com e-kereskedelmi óriáscég az első negyedévben a koronavírus-járvány óta először nyereséget könyvelt el, amellyel párhuzamosan a vezérigazgató is bejelentette, hogy távozik a cég éléről, mindössze egy év után – írta a CNBC.
Az Alibaba legnagyobb kínai riválisa csütörtökön közölte, hogy az első negyedévben a nettó bevétel 1,4 százalékkal 243 milliárd jüanra, azaz 35 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest, felülmúlva az elemzők korábbi, pesszimista előrejelzését.
A nettó nyereség 6,3 milliárd jüan volt, szemben a tavalyi év azonos időszakának 3 milliárd jüan veszteségével.
A JD.com sikeresen kihasználta, hogy a kínai fogyasztók a koronavírus-járvány alatt tömegesen áttértek az online vásárlásra, bár a zéró-Covid-politika lezárása után ezek a trendek jelentősen csökkentek.
A sikeres negyedévi jelentéssel párhuzamosan a vállalat bejelentette, hogy jelenlegi vezérigazgatója, Hszu Lej júniusban „személyes okok miatt” lemond a pozíciójáról.
Hszu csak körülbelül egy évig volt a JD.com élén, amikor átvette az irányítást Richard Liutól, a vállalat alapítójától. A jövőben a tanácsadó testület elnökeként fog tevékenykedni, és a közlemény szerint „továbbra is részt vesz a vállalat magas színvonalú fejlesztésében”.
A helyére Sandy Ran Hszut, a kereskedelmi óriás jelenlegi pénzügyi igazgatóját nevezik ki, aki 2018 óta dolgozik a vállalatnál. A JD.comnál betöltött szerepét megelőzően könyvvizsgáló partnerként dolgozott, és közel húsz évet töltött a PwC-nél Kínában és az Egyesült Államokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.