Számos nyugati vállalat (például az Apple vagy a Levi’s) szüntette be oroszországi tevékenységét a háború kitörése óta. A cégek többek között azért hagyták ott Oroszországot, mert a nyugati szankciók megnehezítették számukra az országban való működést. Az AP jelentése szerint több mint 500 vállalat függesztette fel üzleti tevékenységét Oroszországban, és ugyanennyi cég teljesen ki is vonult a piacról.
Néhány cég azonban korlátozottan (például a Procter & Gamble) továbbra is folytat üzleti tevékenységet az országban.
Az Unilever, amely többek között a Cornetto fagylalt és a Dove tulajdonosa, leállította a reklámozást Oroszországban, és állításuk szerint csak alapvető termékeket értékesítenek, többek között élelmiszereket és higiéniai termékeket. Ennek ellenére a Moral Rating Agency (MRA) szerint az Unilever oroszországi gyártóüzemei továbbra is gyártják és értékesítik eredeti termékei nagy részét – írja a BBC. Becslések szerint a vállalat évi 579 millió fonttal járul hozzá az orosz gazdasághoz.
Az Unilever érvei szerint erős oroszországi jelenlétük miatt a kilépés nem egyszerű döntés.
A vállalat körülbelül 3000 embert foglalkoztat Oroszországban, és félő, hogy a piacról való kilépés következtében az orosz állam kisajátítaná és átvenné márkáinak a működtetését.
A cég nem tudott olyan kívánatos megoldásra jutni, amely megakadályozná, hogy az orosz állam további előnyökre tegyen szert, ugyanakkor megóvná a vállalat alkalmazottait – közölte az Unilever.
Az Unilever több mint 15 millió eurót és alapvető Unilever-termékeket adományozott humanitárius segítségnyújtás formájában Ukrajnának.
A héten a Shellt is bírálat érte, amiért több mint egy évvel azután, hogy ígéretet tett arra, hogy kivonul az orosz energiapiacról, továbbra is kereskedik orosz gázzal. Az olajipari óriás azt mondta, hogy a kereskedés hosszú távú szerződéses kötelezettségvállalások eredménye, és nem sérti a törvényeket vagy a szankciókat.
Borítókép forrása: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.