Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon: 2023. január és június között a BMW eladásai 15 százalékkal, a MINI márkáé 43 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest – közölte csütörtökön a BMW Group Magyarország.
A hazai márkakereskedések 2690 BMW-t és 351 MINI-t helyeztek forgalomba az idei első fél évben. Ezzel a BMW a hetedik legnépszerűbb márka Magyarországon, a prémiumszegmensben pedig az első.
Az idén Magyarországon eddig 57 559 új személyautót helyeztek forgalomba, alig haladva meg a 2022. első fél évi 57 408 darabot.
A német tulajdonú vállalat közleményében kiemelték, hogy a stagnáló magyarországi újautó-piacon a prémiumszegmens növekszik, és ez jelentős részben köszönhető a BMW Group teljesítményének. A vállalatcsoport ügyfeleinek 13 százaléka a tisztán elektromos meghajtású modell mellett döntött – emelték ki, hozzáfűzve, hogy a részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább nőhet.
A közlemény idézi Mester Andrást, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetőjét, aki a stabil teljesítményt a kiforrott márkakereskedői háttérnek és az országos partnerségi hálózatuknak tulajdonítja.
Az épülő debreceni BMW-gyárat, amely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group magyarországi jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk
– emelte ki a szakember.
A BMW Group korábbi tájékoztatása szerint 2022-ben összesen 5267 új autót adott el, értékesítése 18 százalékkal bővült, miközben az új személyautók magyarországi piaca akkor 8,5 százalékkal 111 524 darabra zsugorodott. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482-őt helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon.
A múltból él a magyar autópiac – a Skoda ezt egyáltalán nem bánjaA magyarok kedvenc autója júniusban is a Skoda Octavia lett, megelőzve az esztergomi gyártású Suzuki Crosst és a Toyota Corollát. Hónapok óta nagyot megy nálunk a cseh márka, bár sokak szerint ennek megvan az oka, amely elsősorban a régi megrendeléseknél keresendő. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.