Az Alphabet, a Google anyavállalata csütörtökön bejelentette, hogy a jövőben több információt nyújtana majd át a célzott hirdetésekről, a piackutatóknak pedig megengednék, hogy hozzáférjenek a termékeik működésével kapcsolatos adatokhoz, mivel igyekeznek megfelelni az Európai Unió új online tartalmi szabályainak – írta a Reuters.
A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA), amely pénteken lép hatályba, megköveteli a vállalatoktól, hogy többet tegyenek a gyermekek szexuális zaklatásával kapcsolatos anyagok és dezinformációk ellen, ennek érdekében átláthatóbbá kell tenniük a platformjaikon működő algoritmusokat, botokat és a célzott hirdetési rendszereket. A cégeknek ráadásul kötelességük, hogy az illegális, nem biztonságos vagy hamis termékeket eltávolítsák az oldalaikról.
Kibővítjük a Hirdetések Átláthatósági Központját, a hirdetők globális adattárát az összes platformunkon, hogy megfeleljen a DSA konkrét rendelkezéseinek, és további információkat biztosítunk az Európai Unióban megjelenő termékeink esetében
– írta blogbejegyzésében Laurie Richardson, a Google bizalomért és biztonságért felelős alelnöke. A vállalat emellett megengedné az EU adatkutatói számára, hogy hozzáférjenek a Google Search, a YouTube, a Google Maps, a Google Play és a Shopping szolgáltatásokhoz, hogy ők is ellenőrizhessék a vállalat tartalmi kockázatok elleni munkáját.
Az amerikai techóriás emellett nagyobb átláthatóságot biztosít a tartalommoderációs döntéseiről, különböző módokat biztosít a felhasználóknak a kapcsolatfelvételre, valamint frissíti a jelentési és fellebbezési eljárásait, hogy pontosabb információkat és kontextust nyújtson a döntésekhez.
A héten az unió pórázt rak a globális technológiai óriáscégekre – életbe lép a DSAA héten lép életbe a DSA, vagyis az Európai Unió által alkotott, a törvény a digitális szolgáltatások szabályozásáról. A DSA célja, hogy megzabolázzák az eddig önkényesen működő hatalmas technológiai cégeket, illetve hogy megvédjék a közösségimédia-oldalak európai felhasználóit. Az európai polgárok péntektől már érezhetik is az unió védelmét a platformokon. |
A DSA új szabályrendszere a Google mellett olyan vállalatoktól is átláthatóságot követel meg, mint a Meta, a Microsoft, az Alibaba vagy a Wikipédia, ugyanis ezek platformjain rengeteg felhasználó fordul meg, akik közül sokan kiskorúak.
Ezek közül azonban többen is keményen ellenálltak a blokk új törvényeinek, és csak néhányan hajtottak végre akkora átalakításokat, mint a Google. A techóriás azonban igyekszik az EU kegyeiben járni, mivel több tagállamban is trösztellenes eljárásokat indítottak velük szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.