A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa csaknem négymillió forintos bírságot rótt a TV2 és a Tények portál szolgáltatójára. A testület jelzése nyomán a cseh és a holland társhatóság ismételten fellépett a szolgáltatókkal szemben.
A tájékoztatás szerint a Médiatanács bejelentés nyomán indított hatósági eljárást a Tények Plusz július 4-én 18.45-kor a TV2-n sugárzott adása és a Tények streamingszolgáltatáson elérhető Tények Plusz és Üzenet a börtönből című műsorszámok kapcsán.
A műsorszegmensben egy divatmárkáról, annak népszerűségéről, különlegességéről és az elérhető termékekről is szó esett. A felvételeken jól olvasható módon volt látható a pavilon cégtáblája és a bemutatott ruhák márkaneve. A Médiatanács megállapítása szerint a divatmárka részletes bemutatása a reklámokra jellemző módon segítette elő a márka termékeinek népszerűsítését, és ezzel a médiaszolgáltató három alkalommal sértette meg a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó szabályokat.
A szolgáltatóra összesen 3,9 millió forint bírságot szabott ki a testület.
A Médiatanács arról is beszámolt, hogy a Filmcafé csatornán június 24-én délután korhatár-besorolás nélkül sugározta a Kisiklottak című filmet TV2. A hazai szabályozás értelmében a műsorszámot „tizenhat éven felülieknek” korhatár-megjelöléssel kellett volna műsorra tűzni a 21 óra és reggel 5 óra közötti műsorsávban. A vizsgálat megállapításait a Médiatanács augusztus végén továbbította a cseh társhatóságnak, amely felhívta a médiaszolgáltatót, hogy tegyen eleget a magyar jogban meghatározott, szigorúbb szabályoknak.
Kitértek arra is, hogy a The Shield: Kemény zsaruk című sorozat egyik epizódját július 15-én, a reggeli órákban vetítette a holland joghatóság alá tartozó AXN csatorna médiaszolgáltatója. A magyar szabályok alapján a műsorszám korhatárjelzése megfelelő volt, de annak közzétételi ideje nem, mivel a műsorszámot ebben az esetben 21 óra és reggel 5 óra között lett volna jogszerű sugározni.
Haldoklik itthon a tévé, szárnyal a streaming – vezet a Netflix, lemaradt az Amazon PrimeA streaming-előfizetések mára már élen járnak a filmek és sorozatok népszerűsítésében, miközben a klasszikus televízió-előfizetések száma folyamatosan csökken. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.