BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eldőlt: csak mutatóban közvetít majd BL-meccseket a tévében az RTL – aki nézni akarja, elő kell fizetnie

Az RTL vezérigazgatója végérvényesen eloszlatta a zavart a fejekben a Bajnokok Ligája közvetítéséről. Nem azért vették meg a sorozat jogait, hogy a tévében adják a meccseket.

„Még mindig van egy kis zavar a fejekben, a Bajnokok Ligája (BL) közvetítési jogait ugyanis nem a lineáris tévére vettük meg” – ezt az RTL Magyarország vezérigazgatója jelentette ki az Indexnek adott interjújában.

GUARDIOLA, Josep
A következő szezontól előfizetés nélkül aligha lehet Magyarországon BL-meccset nézni. Fotó: Manu Fernández

Vidus Gabriella ezzel arra a kérdésre reagált, hogy miért állították korábban, hogy nem éri meg sporttartalmat sugározni az RTL-en, ha most nem olcsón mégis megvásárolták a BL jogdíjait. A menedzser szerint továbbra is helytálló, hogy egy kereskedelmi tévének nem éri meg ez a sorozat, egy egy streamingplatformnak viszont igen. 

Hogyan közvetíti majd a BL-meccseket az RTL?

Márpedig ők éppen ezen a platformon tervezik közvetíteni a klubszinten a legrangosabb labdarúgó-sorozatot. Mindez a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy rendkívül kevés meccset tűznek műsorra hagyományos módon. Pontos számot nem mondott, úgy fogalmazott, hogy néhány 

tucatot, vagy még annyit sem.

Kijelentette, hogy a BL-jogok megszerzése száz százalékban egy streamingbefektetés. Hogy ezt nyomatékosítsa, közölte: „A lineárisra kerülő tartalmat pusztán marketingfogásként könyveljük el.” Ez alól egyetlen kivétel van, a BL-döntő, amelyet a törvényi kötelezettség teljesítése miatt tűznek programra a tévében. A streaming melletti elköteleződés nem véletlen: a befektetett összeget ugyanis az előfizetői díjakból szeretnék visszatermelni három év alatt. Ezt maga Vidus Gabriella is úgy értékelte, hogy rizikós vállalkozás.

Nem csinált titkot belőle, hogy a döntést nagyon gyorsan és határozottan hozták meg, közösen a tulajdonossal. A BL jogainak megvásárlása nem egy sokáig titkolt szándékból, hanem egy alig három hét alatt átment ötletből realizálódott. Mivel senki sem számított rá, hogy bármilyen ajánlatot tesznek, nem is kellett annyira ráígérni a jelenlegi díjakra. „Tudom, hogy sok kritika ér minket ezért, de szerintem elég, ha én meg a tulajdonos aggódunk a befektetés megtérülése miatt. A negatív érdeklődést egyébként szintén bóknak veszem” – értékelt.

Mit kell tudni az RTL BL-közvetítéseiről?

Az idén június elején derült ki, hogy az RTL Magyarország nyerte el a Bajnokok Ligája közvetítési jogait a 2024–2025-ös szezontól. Piaci pletykák szerint ezért 10 milliárd forintos nagyságrendű összeget fizetett, de ezt hivatalosan senki nem erősítette meg. A mandátuma három évre szól, és az MTVA-t, a közmédiát váltják, amely a játéknapokat az M4 Sport csatornán adja még ebben az idényben mintegy hárommillió háztartás számára ingyenesen. 

Ezzel szemben az RTL teljesen más modellről döntött. Azt már jelezték, hogy csak később, a 2024–2025-ös szezon kezdete előtt adnak tájékoztatást arról, hogy pontosan mely mérkőzések közvetítéseit adják a lineáris csatornákon és az RTL+ streamingfelületén. Most viszont az is egyértelművé vált, hogy a BL-meccseket szinte teljes egészében csak külön előfizetés ellenében lehet majd követni.

Az UEFA-tól megszerzett közvetítési jogok értelmében az RTL Magyarország választhat majd elsőként a keddi és a szerdai UEFA Bajnokok Ligája mérkőzései közül. A B csomag lineáris jogai továbbra is az AMC sportcsatornánál maradnak. A digitális közvetítési jogok ugyancsak a német médiamulti magyar leányához kerültek. Mindez azt jelenti, hogy az A csomag esetében 36, a B csomag esetében pedig 167 meccs közvetítéséről rendelkezhet szezononként az RTL.

Bajnokok Ligája: engedélyt kell kérni az RTL-től, hogy sugározni lehessen a kocsmákban a meccseket

Egyre inkább úgy tűnik, hogy az RTL-en kívül senkinek sem éri meg, hogy a közmédia elveszítette a Bajnokok Ligája közvetítési jogát.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.