BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem hajlandó fizetni az Apple, inkább bíróságon küzd meg a holland versenyhatósággal

Az Apple jutalékrendszere már nem először okoz gondot a cégnek, de ők még mindig kitartanak mellette. Jelenleg sem hajlandóak kifizetni egy bírságot, miközben a jutalékrendszerre vonatkozó feltételek meg teljesítették.

A holland versenyhatóság (ACM) elutasította az Apple fellebbezését az ellen, hogy 50 millió eurós bírságot kell fizetniük. Bár még az eljárást nem zárult le teljesen, az Apple a holland bíróságokhoz fordul segítségért.

Portland,,Or,,Usa,-,Nov,9,,2022:,App,Store,Icon
Fotó: Shutterstock

Az Apple már régóta kötelezi alkalmazáson belüli fizetési rendszerének használatát, amely 30 százalékos jutalékot számít fel az App Store-ban jelenlévő alkalmazásoknak. Erről egyes fejlesztők, mint például a Tinder tulajdonosa, a Match Group Inc. úgy vélekedtek, hogy túlságosan megnöveli az alkalmazáson belüli fizetések összegét. Az ACM tavaly úgy határozott, hogy az Apple szabályai sértik a holland versenytörvényeket a társkereső alkalmazások piacán, és arra kötelezte az Apple-t, hogy engedélyezze a fejlesztők számára harmadik féltől származó fizetések használatát.

A Reuters cikke szerint az Apple teljesítette az ACM legtöbb feltételét, de nem fizette be a kiszabott bírságot, amely heti 5 millió euró volt. A bírság végül 50 millió eurónál állt meg, amikor is az Apple nem volt hajlandó fizetni.

Az Apple fellebbezett a bírság ellen, mondván, hogy ACM helytelenül határozta meg az érintett piacokat, és túlbecsülte az Apple pozíciójának dominanciáját a társkereső alkalmazások terén.

Nem értünk egyet az ACM eredeti határozatával, amely rontja a befektetési ösztönzőket és nem szolgálja a felhasználók adatvédelmi politikáját

– nyilatkozta az Apple.

Az ACM közölte, hogy ha nyer a bíróságon, közzéteszi az Apple által kifogásolt eljárás még nyilvánosságra nem hozott részét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.