A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) olyan új kötelezettségvállalásra kötelezi a TikTokot, amelynek akár globális hatása is lehet. A kínai tulajdonú videómegosztó-szolgáltató a magyar nemzeti versenyhatóság vizsgálatának következtében egy sor olyan intézkedés végrehajtását volt kénytelen vállalni, amelyek biztosítják, hogy javuljon a TikTok kommunikációja, a fogyasztók megismerjék a platform jellemzőit és tudatosabb döntéseket hozhassanak a szolgáltatással kapcsolatban.
A GVH 2020-ban azért indított vizsgálatot a platformmal szemben, mert azt valószínűsítette, hogy a globális vállalkozás nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható szakmai gondossággal tájékoztatja a fogyasztókat az online platform működésére vonatkozó lényeges információkról – így például a szolgáltatás igénybevétele során kezelt adatok köréről és azok felhasználásáról.
A hivatal eljárása kötelezettségvállalással zárult, amelyre – anélkül, hogy a versenyhatóság jogsértést vagy annak hiányát állapítaná meg – a hazai szolgáltatásban érintett vállalkozás, a TikTok Technology Ltd. önkéntes vállalásai alapján nyílik lehetőség.
A GVH Versenytanácsa által elfogadott kötelezettségvállalás révén olyan intézkedésekre kerül sor, amelyek még a folyamatosan változó kommunikációs tartalom, szerződéses feltételek, működési jellemzők és jogszabályi környezet esetén is közvetlenebbül biztosítják, hogy a TikTok kommunikációja javuljon, illetve a TikTok jellemzőit a magyar fogyasztók valóban megismerjék, és így tudatosabb fogyasztói döntéseket hozzanak a szolgáltatással kapcsolatban.
A TikTok által tett vállalás alapvető elemei:
A magyar nemzeti versenyhatóságnál most zárult ügynek egyértelműen globális kihatása is lesz, melyet világszerte érzékelnek majd a felhasználók.
Különösen igaz ez a GVH eljárásának eredményeként tett vállalás első fontos pontjára, melynek értelmében a TikTok világszerte létrehoz egy központosított online adatvédelmi központot. A megoldás szolgáltatásai és tartalma magyar nyelven is elérhetőek lesznek.
A kötelezettségvállalás pontos és időszerű végrehajtását a GVH utóvizsgálatban, szigorú eljárási keretek között ellenőrzi majd, illetve a kötelezettségvállalás nem mentesíti a TikTokot egyéb jogszabályoknak való megfelelés alól.
Aktív fellépéseinek köszönhetően a magyar versenyhatóság tavasszal tagságot nyert az úgynevezett magas szintű nemzetközi munkacsoportban is, amely az Európai Bizottságot segíti a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) betartatásában. A tagság lehetőséget ad arra, hogy a GVH szakemberei bátran kiálljanak a keresztény és magyar értékek mellett, és alakítsák az európai joggyakorlatot.
A TikTok folyamatosan dolgozik jogi hátterének javításán és közben új funkciókkal látja el a platformját. Az egyik ilyen új funkció lehet az Ázsiában már jól bevált streamingértékesítési csatorna, amellyel a TikTok kínai megfelelője, a Douyin nevű felület Délkelet-Ázsiában szép számokat produkált az elmúlt néhány évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.