Új stratégiát hirdetett az Adidas vezetését idén januárban átvevő svéd topmenedzser, Bjorn Gulden, aki vissza akarja vinni a gyökerekhez a német sportszergyártó céget, amely az utóbbi másfél évben többször is a pokol tornácán végzett gimnasztikai gyakorlatokat Kanye West miatt.
Az újabban Ye művésznéven szereplő amerikai rapper az Adidas sztárigazolása volt, Yeezy márkanéven fogalmazott közös kollekciójuk pedig világsikerű volt egészen addig, amíg tavaly ősszel West vállalhatatlan rasszista nyilatkozatai matt szerződést kellett bontaniuk vele.
Az Adidas szégyenszemre veszteséges lett, ráadásul egymilliárd dollárt meghaladó értékű Yeezy termék maradt a nyakán, amit végül hosszas tépelődés után kiárusított, illetve jótékonysági szervezeteknek adott át. A rendcsináláshoz a rivális Pumától szerződtették Guldent, aki visszahozta a nyereségzónába a társaságot, és
úgy döntött, hogy celebritások helyett sportolókkal népszerűsíti a márka termékeit,
továbbá új, kevésbé ismert és tömegigények kiszolgálására mérsékelten alkalmas sportágakat is felkarol, felszerelést kínálva művelőinek.
Hogy ez anyagilag hol jön majd vissza, azt még nem tudni, mindenesetre a jövő évi párizsi olimpián új sportágként debütáló breaktáncban, valamint a Tokióban már bemutatkozott hegymászásban, gördeszkázásban és a BMX-freestyle kerékpározásban is jelen lesznek az Adidas szponzoráltjai.
A régi stratégia az Adidasnál valamiért az volt, hogy néhány kiemelt sportágra fokozottan koncentráljunk, ám én ennek az ellenkezőjét akarom, azt, hogy a márka a legkisebb sportágak versenyein is látható legyen
– hangsúlyozta Gulden. Az olimpia pedig ehhez kiváló „játszóteret” kínál, ahol nemcsak a versenyzők mérkőznek meg egymással, hanem a globális sportruházati óriások is, amelyek milliókat költenek a sportolók, sportági szövetségek és nemzeti csapatok szponzorálására, továbbá az esemény marketingjére.
Bár az Adidas fő fókusza még mindig a nagy olimpiai sportágakra, például az atlétikára irányul, a hiánypótló sportágakkal való foglalkozás megtérülhet, mivel a tervezőcsapatok a munka közben olyan ötleteket és innovatív megoldásokat találnak, amelyek a fősodorban lévő termékeknél, például a futócipőknél is hasznosulhatnak.
Gulden az új sportágak közül kiemelte a breaktáncot, amely a világ második legnépesebb országában, Kínában különösen népszerű. Ezt kihasználva júniusban szerződtették is Liu Qingyit, aki B-Girl 671 néven a világ első számú női breakerének számít.
Nem kellett sokáig várni, lépett a konkurencia is, a Puma leigazolta a topkategóriás kínai Qi Xiangyut, a Nike meg már húsz sportolót szerződtetett, és hivatalos szponzora lett az amerikai, a japán és a koreai breaktáncszövetségnek – írja a Reuters.
Az Adidas idén többek között a BMX-versenyző Kieran Reillyt, a Brazil Gördeszkás Szövetséget és a Lengyel Olimpiai Bizottságot is támogatta anyagilag és felszereléssel, ők hosszabb távon is számíthatnak rájuk, persze az eredményeket azért hozniuk kell.
Az örök rivális Puma marad a kaptafánál, inkább az atlétikára koncentrál, miközben keresi az olyan csiszolatlan gyémántokat, mint amilyen a jamaikai sprintes fenomén, Usain Bolt volt, aki 16 éves korában akadt fenn a szűrőjükön. A Puma idén 35 új atlétát szerződtetett, gerelyhajítóktól a távolugrókon át egészen a hosszútávfutókig.
A Puma anyagi lehetőségei persze elmaradnak az Adidasétól, szponzorálási keretük harmadakkora, viszont a Nike mindkettejüket felülmúlja e téren.
A Puma forgalmát mintegy háromszor leköröző Adidas megengedheti magának, hogy több sportolóra és több sportágra költsön az olimpián. A Nike viszont jóval többet tud költeni az Adidasnál is. Az utóbbi részvényesei viszont töretlenül bíznak abban, hogy Bjorn Gulden lesz az aranyember Párizsban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.