BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Adidas,Apparel,Displayed,At,as apparel displayed at Siam Paragon shopping mall

Adidas: celebek helyett a sportolókra fókuszálnak

Nincs olyan, hogy „futottak még” kategória, az új olimpiai sportágakban is meghatározó sportszerszállító akar lenni az Adidas, amely a párizsi olimpián újra régi fényében szeretné ünnepelni az aranyérmeket.

Új stratégiát hirdetett az Adidas vezetését idén januárban átvevő svéd topmenedzser, Bjorn Gulden, aki vissza akarja vinni a gyökerekhez a német sportszergyártó céget, amely az utóbbi másfél évben többször is a pokol tornácán végzett gimnasztikai gyakorlatokat Kanye West miatt.

COMBO-US-GERMANY-ADIDAS-KANYE-SPORTS(COMBO) This combination of pictures created on October 25, 2022 showsKanye West attending the 2020 Vanity Fair Oscar Party in Beverly Hills  on February 10, 2020 and the Logo of German sports equipment maker Adidas on a shop in Munich, southern Germany, on March 10, 2021.. German sportswear giant Adidas said October 25, 2022 it was ending its partnership with Kanye West after a series of anti-Semitic outbursts by the controversial rapper. (Photo by Jean-Baptiste Lacroix and CHRISTOF STACHE / AFP)
Kanye West nem hozott szerencsét az Adidasnak.
Fotó: AFP

Az újabban Ye művésznéven szereplő amerikai rapper az Adidas sztárigazolása volt, Yeezy márkanéven fogalmazott közös kollekciójuk pedig világsikerű volt egészen addig, amíg tavaly ősszel West vállalhatatlan rasszista nyilatkozatai matt szerződést kellett bontaniuk vele. 

Bjorn Gulden színre lép

Az Adidas szégyenszemre veszteséges lett, ráadásul egymilliárd dollárt meghaladó értékű Yeezy termék maradt a nyakán, amit végül hosszas tépelődés után kiárusított, illetve jótékonysági szervezeteknek adott át. A rendcsináláshoz a rivális Pumától szerződtették Guldent, aki visszahozta a nyereségzónába a társaságot, és 

úgy döntött, hogy celebritások helyett sportolókkal népszerűsíti a márka termékeit, 

továbbá új, kevésbé ismert és tömegigények kiszolgálására mérsékelten alkalmas sportágakat is felkarol, felszerelést kínálva művelőinek. 

Az Adidas árfolyama 2022. augusztustól
 

Hogy ez anyagilag hol jön majd vissza, azt még nem tudni, mindenesetre a jövő évi párizsi olimpián új sportágként debütáló breaktáncban, valamint a Tokióban már bemutatkozott hegymászásban, gördeszkázásban és a BMX-freestyle kerékpározásban is jelen lesznek az Adidas szponzoráltjai.

A régi stratégia az Adidasnál valamiért az volt, hogy néhány kiemelt sportágra fokozottan koncentráljunk, ám én ennek az ellenkezőjét akarom, azt, hogy a márka a legkisebb sportágak versenyein is látható legyen

– hangsúlyozta Gulden. Az olimpia pedig ehhez kiváló „játszóteret” kínál, ahol nemcsak a versenyzők mérkőznek meg egymással, hanem a globális sportruházati óriások is, amelyek milliókat költenek a sportolók, sportági szövetségek és nemzeti csapatok szponzorálására, továbbá az esemény marketingjére.

A breaktánc magával ragadta Kínát

Bár az Adidas fő fókusza még mindig a nagy olimpiai sportágakra, például az atlétikára irányul, a hiánypótló sportágakkal való foglalkozás megtérülhet, mivel a tervezőcsapatok a munka közben olyan ötleteket és innovatív megoldásokat találnak, amelyek a fősodorban lévő termékeknél, például a futócipőknél is hasznosulhatnak.

776015518
Kieran Reilly is az Adidas istállójában szerepel majd az olimpián.
Fotó: AFP

Gulden az új sportágak közül kiemelte a breaktáncot, amely a világ második legnépesebb országában, Kínában különösen népszerű. Ezt kihasználva júniusban szerződtették is Liu Qingyit, aki B-Girl 671 néven a világ első számú női breakerének számít. 

Nem kellett sokáig várni, lépett a konkurencia is, a Puma leigazolta a topkategóriás kínai Qi Xiangyut, a Nike meg már húsz sportolót szerződtetett, és hivatalos szponzora lett az amerikai, a japán és a koreai breaktáncszövetségnek – írja a Reuters. 

Az Adidas idén többek között a BMX-versenyző Kieran Reillyt, a Brazil Gördeszkás Szövetséget és a Lengyel Olimpiai Bizottságot is támogatta anyagilag és felszereléssel, ők hosszabb távon is számíthatnak rájuk, persze az eredményeket azért hozniuk kell.

A riválisok sem tétlenkednek

Az örök rivális Puma marad a kaptafánál, inkább az atlétikára koncentrál, miközben keresi az olyan csiszolatlan gyémántokat, mint amilyen a jamaikai sprintes fenomén, Usain Bolt volt, aki 16 éves korában akadt fenn a szűrőjükön. A Puma idén 35 új atlétát szerződtetett, gerelyhajítóktól a távolugrókon át egészen a hosszútávfutókig.

Features on sprinter Usain Bolt
Usain Bolttal remek üzletet kötött annak idején a Puma.
Fotó: AFP

A Puma anyagi lehetőségei persze elmaradnak az Adidasétól, szponzorálási keretük harmadakkora, viszont a Nike mindkettejüket felülmúlja e téren.

A Puma forgalmát mintegy háromszor leköröző Adidas megengedheti magának, hogy több sportolóra és több sportágra költsön az olimpián. A Nike viszont jóval többet tud költeni az Adidasnál is. Az utóbbi részvényesei viszont töretlenül bíznak abban, hogy Bjorn Gulden lesz az aranyember Párizsban.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.