BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Woman,Viewing,Social,Media,Content,On,Mobile,Phone
Woman viewing social media content on mobile phone

Óriásit futott a TikTok globálisan, hatalmas összegeket költenek el a felhasználók

A TikTok a világon elsőként érte el a 10 milliárd dolláros alkalmazáson belüli fogyasztói költést. Piackutatók szerint a TikTok lefektette az alkalmazáson belüli új értékesítési mód alapjait.

A TikTok az első alkalmazás a világon, amelyen a fogyasztók összesített költése elérte és meghaladta a 10 milliárd dollárt a data.ai legfrissebb éves jelentése szerint.

Woman,Viewing,Social,Media,Content,On,Mobile,Phone
Woman viewing social media content on mobile phone
A TikTok alkalmazáson belül sokat költöttek az emberek
A TikTok a világon elsőként érte el a 10 milliárd dolláros alkalmazáson belüli fogyasztói költést.
Fotó: Shutterstock

A TikTok bevételeinek harmadát a felhasználók olyan kreditvásárlásai tették ki tavaly, amelyeket a fogyasztók az általuk kedvelt alkotóknak és közvetítőknek adhatják támogatásként. Piackutatók szerint a ByteDance leányvállalata „megfejtette a mobilos bevételszerzés titkát” és lefektette az alapokat a tartalomkészítők támogatási rendszerén keresztül.

A közösségi alkalmazások és az alkotók új utakat nyitottak a hirdetéseken túli pénzszerzéshez

– idézte Lexi Sydow marketingigazgatót a Bloomberg a data.ai jelentéséből

A data.ai kiemelte, hogy míg játékokra kevesebbet költöttek az emberek, addig az applikációk piaca nőtt: streamingre, felhasználói tartalmakra és társkereső alkalmazásokra többet adtak ki a fogyasztók tavaly.

A fogyasztók 3 százalékkal, összesen 171 milliárd dollárra növelték kiadásaikat az applikációkra tavaly. Dél-Korea, Brazília, Mexikó és Törökország felhasználói egyenként legalább 25 százalékkal költöttek többet összességében az appokra az év során.

A szakértő várakozása szerint idén a közösségi alkalmazásokon belüli vásárlások értéke 150 százalékkal 1,3 milliárd dollárra nőhet a verseny élesedésével.

A kiadások kétharmadát azonban még midig a hirdetések tették ki tavaly a alkalmazásokat tekintve, a cégek ráfordítása 8 százalékkal 362 milliárd dollárra nőtt, és a mobilon keresztüli értékesítések kétharmadát adták. A data.ai becslései szerint a hirdetési piac idén 402 milliárd dollárra nő.

A mobilalkalmazásokon belüli költésekkel együtt a képernyőhasználat is nőtt. Az indonézek naponta átlagban már több mint 6 órát tartották a kezükben a telefonjukat tavaly, de a top10 legnagyobb piac átlaga is eléri az 5 órát, ami 2 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Világszerte a mobilon történő kiadások 4 százalékkal emelkedtek tavaly az előző évi 2 százalékos visszaesést követően.

A Shein és a Temu, olcsó kínai termékeket árusító alkalmazások letöltései 140 százalékkal nőttek. A Temu 125 országban vezeti a letöltési listákat és már fejtörést okoz az Amazonnak.

A mesterséges intelligencia (MI) az új felhasználók vonzásának kulcsfontosságú útja lett. A generatív MI hétszeresére nőtt, amin belül új alkategóriák jelentek meg a chatbotok és a művészeti generátorok körül. A generatív AI-alkalmazásokon belüli havi fogyasztói kiadások 2023 végére meghaladták a 10 millió dollárt.

Wellness chatbotok segítenek a szomorkodó munkavállalóknak

Mesterséges intelligencia veszi át a terapeuta szerepét a munkahelyeken. A digitális alkalmazás mentálhigiénés segítséget nyújt a szorongó és depresszióval küzdő munkavállalóknak.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.