Nem látja tisztán a jövőt a Heineken, ezért meglehetősen tág keretek között határozta meg az idei üzleti évre vonatkozó profitkilátásait. Az üzemi nyereséget 3 és 8 százalék közé várják, a főbb kockázatokat pedig az egyes piacaikon mutatkozó gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok jelentik.
Európa második legnagyobb sörgyártója a tavalyi évet 4,44 milliárd eurós üzemi eredménnyel zárta, ez 2022-höz képest 1,7 százalékos pluszt jelent, felülmúlva a stagnálást előrevetítő elemzői várakozásokat.
A forgalomra nem lehetett különösebb panasz, a 4,6 százalékos bővülés 36,31 milliárd eurós bevételt eredményezett, de már az orosz piac nélkül, ahonnan a tavalyi harmadik negyedben vonultak ki teljesen. Igaz ott a dán Carlsberget érte a nagyobb csapás, ők piacvezetőként, botrányos körülmények között voltak kénytelenek hátrahagyni mindent.
A hollandok tiszta profitja 4,3 százalékkal, 2,63 milliárd euróra szűkült. A cég ezúttal a nyereség 36,8 százalékát fizeti ki osztalékként, benne maradva az előirányzott 30-40 százalékos sávban.
Tavaly az eladott sörmennyiség 4,7 százalékkal csökkent organikus alapon, tehát már az orosz piac nélkül,
a névadó Heineken márka söreiből viszont 2,5 százalékkal nagyobb mennyiség fogyott. Ezzel a Heineken megőrizte a legkelendőbb európai sörmárkát megillető címét. Vietnámban és Nigériában ugyanakkor 60 százalékkal zuhantak az eladásaik az ottani gazdasági és gyártási nehézségekre visszavezethetően.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes portfólió bővítése és piaci terjesztése lendületesen folyik, globálisan 15 százalék körüli a növekedés e téren. Különösen Mexikó, Brazília, Egyiptom és Lengyelország járt ebben az élen a szerda reggel publikált gyorsjelentésük szerint.
Dolf van den Brink elnök-vezérigazgató értékelésében kiemelte a tavaly elért 800 millió eurós költségcsökkentésüket – amit idén félmilliárddal fejelnek meg –, felvásárlásaikat a dél-afrikai piacon, s hogy jól kezelték a magas energia- és alapanyagárak által gerjesztett problémákat.
Utóbbira áremelésekkel reagált a vállalat, hasonlóan szektortársaihoz. Van den Brink szerint a növekedés motorját a jövőben is prémium kategóriás söreik képezik.
Zöldprogramjaik kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy az egy hektoliter sör előállításához szükséges vízmennyiséget sikerült három hektóra csökkenteniük, és főként a fejletlen piacaikon víztisztító berendezésekkel biztosítják a saját megfelelő ellátásukat.
A vízfelhasználás hatékonyságát tovább növelik, a 2022-es 3,2 hektóról 2030-ra optimális esetben 2,6 hektóra szorítják le a mutatót. A piac nem díjazta a homályos kilátásokról szóló beszámolót, ez a Heineken árfolyaménak 5 százalékos esésében mutatkozott meg szerda délelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.