Úgy tűnik, a Disney elkezd önkritikát gyakorolni, és belátja, hogy a saját gyártású élő szereplős filmjei nem termelnek annyi pénzt, amennyit vártak tőlük – Bob Iger, a cég vezérigazgatója (CEO) átcsoportosítást tervez, emiatt pedig az élő szereplős filmekért felelős stúdió vezetőjének is távoznia kell. Iger meg kívánja fordítani a szerencse kerekét, ez pedig Sean Bailey elnöki székébe kerül, és valószínűleg nem ő lesz az egyetlen, aki hasonló sorsra jut.
Sean Bailey 15 évig volt a Disney élő szereplős alkotásokért felelős stúdiójának vezetője, az elmúlt évek kiábrándító bevételei és kritikai visszhangjai pedig most utolérték a vezetőt. A legnagyobb bukásokat a 2021-ben debütáló Dzsungeltúra, valamint a tavaly megjelent Kísértetkastély produkálta − írja a BBC –, de A kis hableány és az új Indiana Jones-film sem remekelt a mozikban.
A Disney Searchlight Pictures vezetője, David Greenbaum veszi át Bailey helyét, aki olyan projekteken fog producerként tovább dolgozni a cégnél, mint a Tron: Ares.
Greenbaum, aki átveszi Bailey helyét, szintén rendelkezik tapasztalattal, például részt vett a 11 Oscar-jelölést kapott Szegény párák elkészítésében is.
Bailey mandátuma alatt hullámzó megítélésű élő szereplős alkotások születtek a Disney égisze alatt: a két részt megélt Alice Csodaországban és Demóna nem nyerte el sem a kritikusok, sem a nézők tetszését. A dzsungel könyve 2016-os feldolgozása kapcsán viszont egyértelműen pozitív volt a visszajelzés, mégis elmaradtak a várt bevételek.
A nagy animációs klasszikusok – mint Az oroszlánkirály, A szépség és a szörnyeteg és az Aladdin – élő szereplős újragondolása megosztotta kritikusokat és a nézőket is, de ezek érezhető profitot termeltek, főleg a nagy felhajtás miatt.
A Covid első hulláma alatt megjelenő Mulan minden téren megbukott, felét sem tudta visszatermelni a 200 millió dolláros költségvetésének.
A Mulan egyben a lejtő elejét is jelentette, ugyanis sem a Szörnyella, sem pedig A kis hableány nem szerepelt jól a kasszáknál.
Repedezik a Disney: a stúdió idei legnagyobb dobásai sorra megbuktak a mozipénztáraknálAz elmúlt évtizedekben a Disney volt az a stúdió, amely tökéletesen ellen tudott állni az iparágat sújtó problémáknak. A filmjeivel szinte mindig kasszát robbantott, illetve egymás után vásárolta fel a legnépszerűbb stúdiókat. A Marvel, a Lucasfilm és a Pixar alkotásai minden alkalommal bevonzották a nézőket a vetítőtermekbe, azonban most repedezni kezdett a Disney-gépezet. |
Alan Bergman, a Disney Entertainment társelnöke úgy nyilatkozott Bailey-ről, hogy „Sean több mint egy évtizede hihetetlenül fontos tagja a stúdió kreatív csapatának. Ő és csapata olyan ikonikus történeteket és pillanatokat vitt a képernyőre, amelyek világszerte elragadtatták a rajongókat, és kiállják az idő próbáját.” Bár a „rajongók elragadtatása” és az „idő próbájának kiállása” megkérdőjelezhető, az tény, hogy nem lehetett könnyű feladat élő szereplős formában megjelentetni ezeket a klasszikusokat.
Bob Iger huszárvágásszerű, hirtelen átcsoportosítási tervét és Bailey távozását az aktivista befektető és Disney-részvényes Nelson Peltz szorgalmazta, aki már régóta nyomást gyakorol a cégre.
Peltz már régóta helyet követel magának az igazgatótanácsban, ám hétfőn a cég levelet küldött a részvényeseknek, amelyben felszólította őket, hogy ne támogassák az igazgatósági tagságra irányuló pályázatát.
Ettől függetlenül befolyása egyértelműen érzékelhető. A Disney gyökeres átalakítását követelő aktivista befektetők is csak hüledeztek, amikor Iger február elején ismertette a mestertervet és a kitörési pontokat, amelyek hozzásegíthetik a vállalatot ahhoz, hogy megerősítse piaci pozícióját, és eközben az éles kritikákat megfogalmazó nagyrészvényeseknek is csurranjon-cseppenjen. Iger terve szerint többek között az osztalékot másfélszeresére növelik, másfél milliárd dollárral beszállnak a Fortnite-ot fejlesztő Epic Gamesbe, és leteszik a Disney Univerzum alapjait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.