BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telekom: új tévécsatornák jelennek meg heteken belül

Az RTL számára kulcsfontosságú a kínálatának bővítése, a TV2 ugyanis történelmi vereséget mért rá.

Elérhetővé válnak az RTL Magyarország új csatornái a Magyar Telekomnál – erről a kereskedelmi tévétársaság adott tájékoztatást.

Telekom: új tévécsatornák jelennek meg február végétől. Fotó: Róka László/MTI

A bejelentést a Média1 idézi, ebből pedig kiderült, hogy az RTL által tavaly decemberben elindított új csatornák kerülnek be a disztribúciós partner kínálatába. Egészen pontosan

  • az RTL OTTHON, 
  • a Kölyökklub, 
  • a Sorozatklub 
  • és a Moziklub

csatornákról van szó. Az is eldőlt, mikortól foghatók a Telekom kínálatában: heteken belül, február 29-től. Mindez azt jelenti, hogy potenciálisan közel egymillió újabb háztartásban válnak elérhetővé ezek a csatornák, méghozzá a 2020 után bevezetett Telekom IPTV Szuper Családi, a Telekom TV Szuper Családi és Telekom TV M és L-díjcsomagokban.

Ezzel az RTL megduplázza az új csatornáinak elérését, hiszen eddig ezek csak DIGI-nél (csak kábelen), a Yettelnél és a Direct One-nál voltak nézhetők. A terjeszkedés sorskérdés az RTL Magyarország szempontjából, amely történelmi vereséget szenvedett el a TV2 csoporttól. Ahogy arról a Világgazdaság is írt tavaly ősszel, több mint húsz éve nem volt akkora nézettségi különbség a TV2 javára az RTL-lel szemben, mint 2023-ban. A magyar televíziózás piacán egyértelműen őrségváltás történt.

Az RTL az előző év végén bevezetett új csatornáival növelni akarja a médiavállalt portfóliós nézettségét, hogy ki tudja szolgálni a reklámozói igényeket. Mindez a szakmában nagy meglepetést okozott, mivel az RTL korábban határozottan elzárkózott attól, hogy csatornaszám-bővítéssel emelje a nézőszámát, ahogy azt korábban a TV2 csoport is tette.

Történelmi fordulat: a TV2 lett a magyarok kedvence, az RTL elveszíti a nézőit

Több mint húsz éve nem volt akkora nézettségi különbség a TV2 javára az RTL-lel szemben, mint idén. A magyar televíziózás piacán őrségváltás történt. A piacvezető kereskedelmi televízió elnöke, Vaszily Miklós a Világgazdaságnak adott interjújában a csapatmunkával magyarázta a fordulatot, és azzal, hogy a TV2 egyre jobban érzi, mi kell a magyar nézőknek. A fogyasztói szokások ugyanis megváltoztak, és ezt jól mutatja a Szoboszlai-hatás: amióta az ifjú magyar tehetség Angliába igazolt, már az is megtörtént, hogy többen követték a Liverpool meccsét, mint az itthon örökös kedvencnek számító Fradiét.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.