Az idei második fél évben lendületet kap a világgazdaság, és ezzel párhuzamosan a DHL csomagszállító óriásvállalat eredménye is javuló tendenciát mutathat – ez volt gyakorlatilag az egyetlen pozitív üzenet a német tulajdonban lévő óriásvállalat szerdán publikált gyorsjelentésében.
A korábban Deutsche Post néven szereplő DHL csoport az idei év első felében gyenge keresletre számít – sőt egyes piacokon kifejezett volumencsökkenésre –, s miután a tavalyi üzleti év sem sikerült épp a legfényesebben, ez meg is mutatkozott a DHL frankfurti tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyamában: csaknem 6 százalékos gyengülés követte az éves adatokat összesítő gyorsjelentés publikálását.
Az elemzők nincsenek elragadtatva a DHL teljesítményétől,
a Stifelnél például már lejárt lemeznek tartják a cégnek a mindent a koronavírus-járványt követő e-kereskedelmi visszaeséssel magyarázó mentegetőzését, amire hivatkozva többször is szűkítette a prognózisát. A harmadik negyedév után is ezt hallgathattunk, most is – írták a befektetőiknek szóló értékelésükben.
Kétségtelen, hogy a logisztikai szektor szereplői a gyenge világgazdasági környezetben a piaci részesedésük megőrzésére törekednek, s megpróbálják a még mindig magas infláció miatt emelkedő költségeiket a világpiaci kereslethez igazítani, de ennek úgy kellene megtörténnie, hogy közben a profitmarzsok legalább a szintjükön maradjanak.
Ez nem sikerült, az üzemi haszonkulcs a 2022 végi 8,1 százalékról 7,7 százalékra apadt. A tavalyi negyedik negyedévben 1,642 milliárd eurós üzemi eredményt mutattak ki, amely 15 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, s a vállalatcsoport valamennyi áruszállítási szegmensében visszaesést jelzett.
A teljes üzleti év 6,345 milliárd eurós üzemi nyereséget hozott, ez 24,8 százalékkal marad el az egy évvel ezelőttitől.
Az adózott eredmény az évzáró negyedévben 1,33 milliárdról 981 millió euróra olvadt. A csoportszintű éves bevétel 81,75 milliárd eurója pedig 13,4 százalékkal kevesebb a 2022-ről kimutatottnál.
A világszerte 594 ezer főt foglalkoztató vállalatcsoport vezetése kitekintésében azt a pozitív üzenetet küldi, hogy az üzemi eredményük középtávon is a pandémiát megelőző szint felett marad. Az idei évre 6–6,6 milliárd euró közötti üzemi profittal lennének elégedettek, miközben a piac a 6,6 milliárdos értéket kezeli konszenzusként.
Szebben fest a 2026-ra szóló előrejelzés, amely már 7,5–8,5 milliárd eurós üzemi nyereséggel számol, azaz még ezt az egy évet kell kibírni, aztán felpörög az üzlet. S hogy a részvényesek addig se veszítsék el teljesen a vállalatba fektetett bizalmukat, a DHL csoport vezetése közölte, hogy 2025-ig meghosszabbítja részvény-visszavásárlási programját, és 1 milliárd euróval, összesen legfeljebb 4 milliárd euróra növeli. Emellett a tavalyi év nyereségéből részvényenként 1,85 euró osztalék kifizetését javasolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.