BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Senkinek sem kell már a Gucci, összeomlottak az eladások

A luxusmárka évek óta hiába próbál fordítani a szerencséjén, ráadásul különösen fontos számára Kína, ahol nem jött el a várt fellendülés.

Váratlan bejelentést tett közzé kedden a Gucci márkát birtokló Kering: a luxusmárka eladásai az idei első negyedévben akár 20 százalékot is eshetnek, főként az Ázsia-Csendes-óceán régió vártnál nagyobb hanyatlása miatt.

Paris Charles De Gaulle Airport
Fotó: AFP

A vállalkozás egészét tekintve – a cég birtokában több más márka is van, például a Balenciaga vagy a SaintLaurent – pedig 10 százalékkal eshet az összehasonlító forgalom. A Kering Amerikában 7 százalékos visszaesést tapasztalt, így nem csoda, hogy a vállalat részvényei egy év alatt már 28 százalékot vesztettek értékükből – írja a Bloomberg.

A vállalat immár évek óta nem képes feltámasztani a Gucci varázsát, mely a cég profitjának kétharmadát adja. Egy éve a márka új dizájner is kapott Sabato De Sarno személyében, de egyelőre úgy tűnik, ő sem járt sikerrel.

Februárban a Kering elárulta, hogy a tavalyi év végén is esett a Gucci forgalma, miután a Double G övek és a Princetown papucsok sem nyerték el a gazdag vásárlók tetszését.

A Pnault család által ellenőrzött Kering így továbbra sem tud lépést tartani versenytársaival, az LVMH-val vagy a Hermes-szel, miközben a luxusipar száguldása is lelassult tavaly, főként Kínában. Azonban az LVMH számára a szélesebb márkaportfólió, a Hermes számára pedig a hosszú várólista némi védelmet nyújtott a visszaeséssel szemben.

Ráadásul mivel a kínai gazdaság felpattanása csak nem akar jelentkezni, a luxusmárkák számára egyre fontosabb az amerikai piac. Ez különösen rossz az Ázsia felé különösen kitett Gucci számára.

A Kering ugyanakkor elárulta, hogy az új Gucci kollekció legfrissebb darabjai már februárban a boltokba kerültek, és azok elérhetősége nőni fog a következő hónapokban. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.