A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József szerint további 6-12 hónap múlva éri csak el a csúcsát a Pratt & Whitney turbóventillátoros motorjainak meghibásodása miatt földre parancsolt repülőgépek száma, miután a hajtóműgyártó nem képes tartani a lépést a javításra érkező motorok nagy számával.
A korábban Raytheon néven ismert RTX leányvállalata által gyártott hajtóművekből a cég mintegy háromezret hívott vissza, hogy megoldja a fémporral szennyezett alkatrészek okozta problémát, ami korai meghibásodást okozhat – írja a Bloomberg.
Váradi egy csütörtöki interjúban elmondta, hogy a Wizz Air gépeinek nagyjából 20 százaléka áll a vizsgálatok és javítások miatt, a várakozási idő mintegy 300 nap, ami az RTX előrejelzésének a teteje. A kérdéses motorok az Airbus SE A320-as repülőket kényszerítik földre a következő években, de
a Pratt & Whitney számos harci repülőgéphez, köztük az F–35-ösökhöz is szállít hajtóműveket.
Az RTX egy közleménye szerint a vállalkozás 2024 első félévére várja a kérdés miatt földre parancsolt gépek számának tetőzését. Váradi szerint azonban ez inkább vágy mint valóság, hiszen a kérdéses időszak közepén járunk.
Ugyanakkor az RTX szerint az ősszel jósolt 650-nél kevesebb lehet az egyszerre forgalomból kivont gépek száma a probléma miatt. A cég szerint ez részben azért van, mert a szabályozói határidők kedvezőbben alakultak a vártnál. A vállalat ugyanakkor arra is ígéretet tett, hogy növeli kapacitását a gyártás és javítás terén, hogy képes legyen megfelelni a megnövekedett feladatoknak.
A Wizz Air-vezér várakozásai szerint a társaság gépeinek nem fog több mint 20 százaléka egyetlen pillanatban sem parkolópályára kerülni, ám
ez is elég ahhoz, hogy a cég a forgalmas nyári szezont kapacitásbővítés nélkül kezdje el, noha rövid távú bérléssel, régebbi szerződések meghosszabbításával és új gépek beszerzésével is igyekszik úrrá lenni a problémán.
Váradi azt is elárulta, hogy az orosz–ukrán és az izraeli háborúk miatt kapacitása 13 és 7 százalékát volt kénytelen megszüntetni. Ennek ellenére a diszkont légitársaság mára ismét nyereséges a cégvezető szerint. A cég azért nem gondolkozik abban, hogy felvásároljon egy másik légitársaságot, helyette reptéri helyek vásárlásával növelné hálózatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.