Az Intersport, Németország legnagyobb sportszaküzlete történelmi méretű terjeszkedésre készül, abban bízva, hogy még az e-kereskedelem korszakában is van kereslet a fizikai üzletekre – írta a Financial Times.
A heilbronni székhelyű csoport a következő hat év során 100 új saját márkás üzletet kíván nyitni országszerte, olyan közepes méretű városokat célozva meg, mint Trier, Wiesbaden és Hanau, ahol még nincs jelen. Ezzel az általa üzemeltetett üzletek száma negyedével, közel 500-ra nőne.
A világjárvány után most az élő kiskereskedelem reneszánszát éljük. Az emberek egyre jobban figyelnek az egészségükre és a sportra, így hatalmas a kereslet a termékeinkre
– nyilatkozta Alexander von Preen vezérigazgató, aki szerint a sportszerek németországi piaca 2030-ra közel 50 százalékkal, több mint 19 milliárd euróra fog nőni. Ennek a piacnak az Intersport több mint az egyharmadát ellenőrzi.
A vállalat közleménye szerint az elmúlt években számos áruház és független bolt bezárta kapuit, ami miatt hatalmas „vákuum” keletkezett a fizikai sportszeráruk kiskereskedelmében – von Preen szerint ezért indokolt az elmúlt négy évtized legnagyobb bővítése.
Az 1956-ban alapított Intersport Deutschland szövetkezetként működik, amelynek 200 független sportkiskereskedő a tagja, és mindannyian a márkanév alatt tevékenykednek, emellett pedig több mint 500 független kiskereskedőnek szállítanak felszereléseket.
A 100 új helyszínen történő nyitás érdekében a szövetkezet új üzletek működtetésére invitálja a leendő vállalkozókat, hogy csatlakozzanak a szövetkezethez, beleértve olyan riválisokat is, mint az olasz Cisalfa Sport.
A német csoport a svájci székhelyű Intersport International Corporation legnagyobb tagja, amely 42 országban működik, és Európa egyik vezető sportkiskereskedője, amely tavaly 13,7 milliárd eurós bevételt ért el. Maga az Intersport Deutschland tavaly 5,7 százalékkal 3,5 milliárd euróra növelte forgalmát, online értékesítése pedig 21 százalékkal ugrott meg.
Von Preen optimista, hogy a koronavírus-járvány vége óta tartó fellendülés a bolti kiskereskedők számára tartósan megmarad, a fizikai boltok és az online értékesítés pedig továbbra is kiváló kombinációt jelentenek a vásárlók számára.
Az Intersport International a német bővítési projekten keresztül azt is tesztelni próbálja, hogy valóban nagy-e az európai kereslet az üzletekre – ha ez sikeres, akkor várhatóan máshol, például Magyarországon is hasonló terjeszkedést indíthatnak el.
Újraszerveződik az IntersportTöbb mint egymilliárd forintos beruházással folytatja magyarországi üzletláncának a korszerűsítését és bővítését az Intersport. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.