BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Continental bemutatja a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzőjét

Swarovski kristályokkal turbózzák fel a jövő autóit

Kristályba ágyazott LED-képernyővel szerelik fel a prémiumkategóriás járműveket. A Continental és a Swarovski együttműködésében kerülnek új luxuseszközök az autókba.

Különleges új kijelzőt mutatott be a 2024-es Consumer Electronics Show-n a Continental technológiai vállalat. Az Swarovskival közös projekben megalkotott úgynevezett Crystal Center Display a prémiumkategóriás járművekbe gyártott termék, amelyet egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyaztak, és megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására – ismertette keddi közleményében a Continental.

Continental bemutatja a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzőjét
A Continental bemutatja a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzőjét / Fotó: Continental

A 10 hüvelykes kijelző a legújabb microLED-technológián alapul, amely magas fényerő- és kontrasztszintet biztosít. A képet generáló microLED-panelt egy művészien megkomponált kristálytestbe tervezték a mérnökök, amely lebegő tartalom illúzióját kelti. A kijelző és a valódi kristály egyedülálló kombinációját a Continental a Swarovski Mobilityvel együttműködésben fejlesztette ki, melyért a vállalat a CES 2024-es Innovációs Díjában részesült a járműtechnológia és fejlett mobilitás kategóriában.

„A Crystal Center Displayjel szeretnénk a feje tetejére állítani az autók belsőépítészeti világát, valamint innovatív fókuszpontot teremteni a jövő prémium járművei számára. Olyat, amely felkelti a figyelmet, és az érzelmekre is hat. Eltávolodunk az egyszerű információmegjelenítéstől, és azt magasan személyre szabott felhasználói élménnyé varázsoljuk” – nyilatkozta Boris Mergell, a Continental felhasználói élmény üzletágának vezetője.

Nem tetszik a befektetőknek a Continental idei terve, szabadulnak a részvénytől

Javuló, ám a várttól elmaradó éves eredményről számolt be a német autóipari beszállító. A Continental idén megugró költségekkel és stagnáló autópiaccal számol.

A bemutatott Crystal Center Display kulcsfontosságú vezérlőelem, amely az információlejátszás középpontjában áll, az ember és a jármű közötti interakciót helyezve előtérbe. A német autóipari vállalat és a Swarovski együttműködésének keretében az osztrák vállalat szakembereinek sikerült egy olyan finom, de rendkívül tartós kristályházat megalkotniuk, amely megfelel a járműben történő használat optikai és műszaki kihívásainak. A színezett, feltűnő és átlátszó elem lehetővé teszi, hogy a vezető és az utasok egészen a mögötte lévő középkonzolig átlássanak. Az elegáns összkép kiemeli az egyedi karaktert és dizájnt.

A Continental mérnökeinek különleges kihívást jelentett, hogy a kijelzőt a színezett kristálypanelbe vetítsék, és mindent egy sima egységbe olvasztva jelenítsenek meg. A kijelzők önvilágító pixelekkel rendelkeznek, így sokkal nagyobb fényerőt és kiváló kontrasztot kínálnak, mint a hasonló technológiák. A beépített új generációs képernyő-technológiával olyan új luxusbelső-koncepciókat nyitnak meg, amelyek meghatározhatják a jövő autóit.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.