Úgy tűnik, az Apple hajlandó nyitni a nagy rivális felé: vezető mérnököt keresnek, aki segít megalkotni egy televíziós és sportalkalmazást androidos rendszerekre, ami azt jelzi, hogy a cég végre elhozza streamingszolgáltatását legnagyobb ellenfele mobiltelefonjaira. Az elmúlt napokban közzétett álláshirdetés szerint olyan munkatársat keresnek, aki a „mókás új funkciók” fejlesztését vezeti, és „segít egy olyan alkalmazás létrehozásában, amelyet milliók használnak tévénézésre és sportolásra”. Az Apple hivatalosan egyelőre nem nyilatkozott a hírről.
Ez a lépés azt sugallja, hogy a vállalat piaci részesedést kíván szerezni a videóstreaming területén – emiatt pedig félreteszi az Androiddal (és főleg a Samsunggal) való rivalizálást, hogy további felhasználókat csábítson a streamingplatformjára. Meglehetősen ritka, hogy az Apple szoftvert fejleszt Androidra, és félreteszi a piaci versengést a saját iOS rendszere fejlesztése mellett – írja a Bloomberg.
A 2019-ben elindított streamingplatform az Apple válasza volt a Netflix népszerűségére.
Nehéz megmondani, hogy hány felhasználója van a platformnak, mert az Apple nem szereti közzétenni az előfizetői és nézői számokat. Amikor pedig közzéteszik, akkor nem igen biztatók a számok: annak ellenére, hogy kritikailag elismert tartalmakat gyártanak, az Apple TV+ címei nem tudtak betörni a mainstream fogyasztói piacra.
Kritikailag elismert tartalmait nagyon kevesen nézik, az Apple mégis ontja a pénzt az újabb filmek és sorozatok gyártására, ami már most látszik, hogy hosszú távon nem lesz jövedelmező.
Az androidos okostelefonok hatalmas ugrást jelentenének a platform számára, ugyanis a legtöbben még mindig telefonjaikon fogyasztják a streamingtartalmakat. Az Apple-t sokan, sokszor jogosan, elsősorban amerikai és angol márkának tekintik, Európában az androidos telefonok, főleg a Samsung termékei vannak nagy számban jelen. Ha számukra is elérhetővé válik az Apple TV+, a cég valóban érzékelhető növekedésre számíthat.
Az Android világszerte hárommilliárd eszközt működtet, még az iOS 2,2 milliárdot, ezek többsége iPhone.
Az Apple korábban már elérhetővé tette androidos eszközökön az Apple Music használatát, több iOS-funkciót és alkalmazást viszont még visszatart. A streamingplatform andoridos fejlesztése újabb jele lehet annak, hogy a cég vezetésében változik a hozzáállás. Tágabb értelemben a vállalat a bevételnövekedés érdekében inkább a szolgáltatásokra támaszkodik, nem csak az eszközökre.
Az Apple TV+ hazánkban elérhető iOS-rendszereken és okostévéken, havi 2790 forintért.
Magyarországon csak egy előfizetési csomag érhető el, amely egy reklámmentes szolgáltatás,
és képes a 4K HDR minőségre, így még mindig azok közé tartozik, amelyek megérik a pénzüket. Érdemes kihasználni a jó áron elérhető streamingszolgáltatásokat, mivel a fenntartók egyre több, reklámokkal megtűzdelt csomagot jelentenek be, és növelik a hirdetések számát. Egyelőre nincsenek veszélyben a reklámmentes előfizetési csomagok, de a szolgáltatóknak egyre kevésbé éri meg, hogy kizárják a reklámokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.