Bejött az Apple árcsökkentési stratégiája Kínában, az iPhone-ok forgalma áprilisban 52 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A legfrissebb adatok szerint 3,5 millió darab, külföldi márkához tartozó okostelefont értékesítettek Kínában, s mivel oda minimális kivétellel más nem exportál ilyen készüléket, a kontingenst a szakértők eleve az Apple forgalmi adataként értelmezik.
Hozzá kell azonban tenni, hogy az április hagyományosan alacsony forgalmú hónap a helyi okostelefon-piacon, így a vásárlásokban bekövetkező kisebb változások is nagy kilengéseket eredményezhetnek.
Az IDC piackutató vállalat számításai szerint a kriminális eladásai statisztikákat hozó első idei negyedévben az Apple piaci részesedése Kínában 15,6 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 17,8 százalékról, amivel a negyedik helyet tudta csak megcsípni egyik legfontosabb külpiacán, ahol egy éve még másodikként ünnepeltethette magát. Időközben a nagy kínai márkák közül
hatalmasat lépett előre, az előbbi 17,1 százalékos piaci részesedésével nyerte el az első negyedév bajnoka címét, a nagy ugrást azonban a prémiumkategóriába visszatérő Huawei követte el, amely 70 százalékkal bővítette a forgalmát, s 17 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából.
A Huawei dicsőséges visszatérése egyben azt jelentette, hogy az Apple-nek lépnie kell, ugyanis döntően az ő kontójára híztak az amerikai–kínai technológiai és kereskedelmi háború legnagyobb vesztesének tartott Huawei eladásai.
Az Apple a 2024 első két hónapjában tapasztalt meredek visszaesést követően márciusban már növekedést regisztrált, hogy aztán áprilisban robbantson. Feltámadásában iparági szakértők szerint két tényező játszott szerepet: az árcsökkentés és a premiumizációs trend – írja a Bloomberg.
Will Wong, az IDC elemzője a Blombergnek elmondta, hogy az év elején elhatározott árcsökkentések beértek, s időközben egyre intenzívebbek lettek, egyes modelleket átszámítva ma már akár 25 százalékkal is olcsóbban kínálnak, s ez a közelgő 618 vásárlási fesztivált követően is így marad.
A nevében a június 18-át, azaz a JD.com kereskedelmi óriás születésnapját idéző vásárlási őrület az Alibaba által meghonosított szinglinapot, azaz november 11-ét (11.11.) kopírozza, annál ugyan alacsonyabb, de így jelentős forgalommal.
Bár az iPhone-ok használata a hivatalokban és az állami tulajdonú vállalatokban megtiltották, modelljei ettől még nagyon népszerűek a kínaiak körében. A másik forgalombővítő tényező a premiumizációs trend, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyre nő azok száma, akik hajlandók megfizetni a csúcsminőséget, ha ezzel a készülékek csereciklusa is kitolódik. Márpedig ez is trendszerű,
az okostelefonok egyre kevesebb olyan értelmes pluszfunkciót tudnak magukba gyömöszölni, ami önmagában vásárlásra ösztönözne.
Így a mobilosok akár évekkel is tovább tudják használni a készülékeiket, igaz, ez a készülékcserében érdekelt mobilgyártók számára nem feltétlenül előnyös – anyagi értelemben legalábbis.
A felhasználók körében egy felmérés szerint 33-ról 50 százalék fölé nőtt azok aránya, akik következő vásárlásukkor 550 dollárnál is többet hajlandók leszurkolni a kiválasztott mobiljukért. Ez pedig jó hír az Apple számára.
Ahogy az is, hogy a hónap elején a Bloomberg Intelligence kínai fogyasztók körében végzett felmérése szerint az iPhone ismét a legkedveltebb mobileszközzé vált a piacon, és a következő iPhone modell iránti fogyasztói érdeklődésben is javulást tapasztaltak. Arra azonban még szeptemberig várni kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.