Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy Magyarországra jön a Primark, de a korábbi híreszteléssel ellentétben az Arena Mallban csak idén nyitják meg az új üzletet. Az első magyarországi Primark-üzlet május 28-án, kedden nyílik meg. A fast fashion cég budapesti boltjának hivatalos megnyitása előtt sajtóbejárást tartottak, amin Maciej Podwojski, a Primark közép-kelet-európai vezetője is részt vett.
Podwojski elmondta, hogy
a környező országokból is természetesen számítanak vásárlókra, de elsősorban a magyarországi fogyasztókra koncentrálnak.
A cég 2019-ben nyitotta meg a közép- és kelet-európai térség az első üzletét, a szlovéniai Ljubljanában. A divatlánc jelenleg Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában nyitott üzleteket. A budapesti nyitás mellett a Primark folytatja terjeszkedést a régióban: a következő egy évben a romániai Temesváron, a csehországi Prágában és a lengyelországi Bydgoszczban nyit üzleteket.
Elismételte a cég irányelvét, miszerint mindenki számára jóminőségű és elérhető áron nyújtsanak termékeket, azonban ma már kiegészült azzal a célkitűzéssel is, hogy a termékek fenntartható módon készüljenek el. Hozzátette, hogy 2030-ra csak 100 százalékban fenntartható módon, újrahasznosított anyagból készült termékeket értékesítenek az üzleteikben, illetve 50 százalékkal csökkentik a széndioxid kibocsátást és tisztességes megélhetést garantálnak a munkavállalóiknak.
Podwojski elmondta, hogy női, férfi és gyermekruhákon kívül – a Disney-termékeken át az NBA, a Marvell, a Dragon Ball vagy a Hello Kitty árukig bezárólag – a budapesti üzletben szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket is forgalmaznak.
„Jelenleg több mint 440 boltunk van a világszerte, és a célunk az, hogy 2026 végére 530-ra bővüljön a boltjaink száma.
Több mint 80 ezer embert foglalkoztatunk. A budapesti üzlet 3100 négyzetmétert foglal magába és 8 millió euróból valósult meg”
– mondta, hozzátéve, hogy a magyarországi beruházással 180 munkahelyet hoztak létre.
Arra a kérdésre, hogy divatáruház tervez-e újabb magyar üzletet nyitni, a közép-kelet-európai vezető úgy fogalmazott, hogy „szívünkkel, lelkünkkel, eszünkkel az Aréna Mall Primark üzletére koncentrálunk” , de termesztésen figyelik a vásárlok reakcióit is.
Én azt gondolom, hogy Magyarország nem kis ország. Személy szerint azt gondolom, hogy simán elbírna még egy üzletet. Meglátjuk, mit hoz a jövő
– fogalmazott.
Korábban megírtuk, hogy a Primark egyre több brit üzletben tette lehetővé a vásárlónak, hogy az interneten megvett ruhákat helyszínen, a drága postaköltségek kifizetése nélkül tudják átvenni. Ezt a szolgáltatást 57 üzletre terjesztik ki Nagy-Britaniában, amelyek más országokban nem elérhetőek. Maciej Podwojski a Világgazdaságnak már korábban közölt információt most megismételte, hogy Magyarországon nem lesz elérhető az online értékesítés, de az üzletház kollekcióit már a hivatalos magyar nyelvű honlapon meg lehet nézni.
Azt is elmondta, hogy nem kell attól tartani, hogy nyugat-európai kínálattal ellentétben Magyarországra gyengébb minőségű termékek jutnak majd el. „Egy nagy csehországi logisztikai központból szolgáljuk ki nemcsak a kelet-közép-európai üzleteket, hanem például a németországi és az osztrák üzleteket is.
Ugyanaz a minőség, ugyanazon az áron érhető el bármelyik Primark-üzletben, minimális különbségek lehetnek az árfolyam miatt, de az ár mindenhol alapvetően ugyanaz
– jelentette ki.
A Primark rendkívül népszerű üzletlánc, rengeteg magyar Bécsig is hajlandó kiutazni, hogy vásárolhasson az áruházláncban. A régióban szinte már csak Magyarországon nem volt üzlete a cégnek. Korábban írtunk a cég alapítójáról, Arthur Ryanről, meg arról is, hogy a divatcég üzletpolitikája arra épült, hogy alacsony árképzés mellett, alacsony költségű beszállítókkal – gyakran a fejlődő világban dolgozókkal – állítsák elő nemcsak a ruhákat, hanem a kiegészítőket, az elektronikai eszközöket és a drogériai termékeket is, és nagy figyelemmel kísérik az aktuális trendeket.
A magyar kínálat is hozza az alacsony árakat: például a férfi strandpapucs 560 forintért már kapható, a legolcsóbb kislány fürdőruha 1300 forintba kerül, a legdrágább női napszemüvegért 1900 forintot kérnek el.
A cég korábbi tájékoztatása szerint a Primark 2023-ban 9 milliárd font árbevételt ért el az előző évi 7,7 milliárd font után, működési eredménye 735 millió font volt tavaly, míg 2022-ben 756 millió font.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.