A svéd Polestar elektromos autógyártó pénzügyi problémái idén is tovább folytatódnak, a gyengébb kereslet és az ellátási láncok beszűkülése pedig egyre hizlalják a vállalat veszteségeit.
A göteborgi székhelyű gyártó, amely egykor az elektromosautó-mozgalom élvonalába tartozott, értékének közel 95 százalékát veszítette el, mióta két évvel ezelőtt kivált a Volvo Carból, azóta pedig a vártnál lassabb eladások miatt súlyos készpénzhiánnyal küzd.
A Bloomberg értesülése szerint a Polestar működési vesztesége 1,46 milliárdra nőtt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,29 milliárddal.
A vállalatnak áprilisban állítólag számviteli hibák miatt el kellett halasztania éves jelentésének a kiadását, ezzel pedig megsértette a Nasdaq tőzsdei jegyzési szabályait is, tovább csökkentve a vállalatba fektetett befektetői bizalmat.
A Polestar emellett mintegy 450 millió dolláros nem készpénz jellegű értékvesztésről is beszámolt, miután újraértékelte a Polestar 2 modelljének eladási adatait.
Az autógyártó nem közölt kilátásokat az idei évre – korábban azonban azt mondta, hogy két utcai terepjárója, a Polestar 3 és 4 segíteni fog abban, hogy jövőre több mint 155 ezer járműre növelje az eladásokat. Július 2-án pedig az első negyedéves eredményeket és a második negyedéves értékesítési adatokat is be tervezi mutatni.
Elektromos autók: Brüsszel nem csak a kínai gyártókat, de az európaiakat is megrövidíthetiHa az Európai Unió az amerikai ösvényre lép, és magas importvámot vezet be a kínai elektromos autókra, akkor Kína cserébe hasonlóan cselekedhet. Azaz a nagy, európai autógyártók is megszenvedhetik a kereskedelmi összefeszülést, főként a Renault, amely bevételének negyedét a távol-keleti államban szerzi. A kínai elektromos autók egy éve az értékesítés tizedét tették ki az európai közös piacon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.