A MÁV-ot felügyelő Lázár János építési és közlekedési miniszternek írt levélben kéri a Vasutasok Szakszervezete (VSZ), hogy járjon el a vasúttársaság azon közel 600 munkavállalójának járó pénz kifizetésében, akiknek a MÁV tartozik.
„A MÁV-nak már tavaly decemberben mindenkit ki kellett volna fizetnie, de húzódik az ügy. Többszöri sürgetésünkre adott válasza szerint arra vár, hogy a társaságot felügyelő miniszter hozzájáruljon a kifizetéshez” – válaszolt a Világgazdaságnak Meleg János, a VSZ elnöke.
Elmondása szerint fejenként legalább 300-600 ezer forintról van szó, mert egy-egy dolgozó más-más munkát végzett, és volt, aki több projektben is részt vett. Ezek közé tartoztak a Budapest–Belgrád vasúti beruházáshoz és a röszkei határátkelő átépítéséhez kapcsolódó feladatok. Ezek a MÁV-alkalmazottak most is dolgoznak munkaidőn túl az érintett feladatokon, de még nincs szerződésük.
Meleg Jánost a Világgazdaság a VSZ által kiadott közlemény miatt kereste meg.
A közlemény szerint olyan MÁV-dolgozók is vannak, akik már évek óta várják azt a pénzt, amiért a szabadidejükben hivatalosan megdolgoztak a MÁV-nál.
Nemcsak a székház költöztetésében külön megállapodás alapján feladatot vállaló dolgozóinak tartozik még a megállapodott vállalási díj kifizetésével a cégvezetés, hanem olyanoknak is, akik 2023-ban vagy még korábban szerződtek pluszmunkára a MÁV-val. A Vasutasok Szakszervezete többször követelte az érintettek jogos pénzét, ám ígéreteknél többet nem kaptak a vezetőségtől. A VSZ megelégelte a méltatlan bánásmódot, s miután a napokban ismét – sokadszorra – felvetett problémára megint a szokásos „megvizsgáljuk, mit tehetünk” válasz érkezett, úgy döntött, Lázár János minisztertől kér segítséget a 600 hoppon maradt vasutas számára.
Ezek a kollégák maradéktalanul teljesítették a szerződésben foglalt munkát, ezért jogosan elvárják, hogy határidőre megkapják a szintén szerződésben rögzített ellenértéket
– érvel a miniszternek írt levelében is Meleg János.
A VSZ elnöke végtelenül felháborítónak tartja, hogy a fizetés halogatásával megalázó helyzetbe hozza a cég éppen azokat, akik a vasút iránti lojalitásból hajlandók voltak a vállalat számára fontos és sürgős munkákat a szabadidejükben elvégezni.
Az elnök levelében leszögezte: reméli, Lázár János is fontosnak tartja, hogy az elvégzett munkáért mielőbb – bár már így is eléggé megkésve – jogos pénzükhöz jussanak az érintett vasutasok. Meleg János szerint ugyanis az ilyen bánásmód miatt egyre többen veszíthetik el a cég iránti lojalitásukat. Márpedig hűséges, kitartó és jól dolgozó, nagy szaktudású emberekre soha nem volt annyira szüksége a vasútnak, mint éppen most, amikor a miniszterelnök az ágazat forradalmi modernizációját készíti elő – szögezte le a VSZ elnöke.
A Világgazdaság természetesen megkereste a MÁV-ot is, amely azt írta: „A MÁV Zrt. ezúttal sem marad adósa a munkatársainak: minden megrendelt és elvégzett munkát – a teljesítésigazolás és a kifizetés jóváhagyása után – kifizetünk az arra jogosult munkatársaknak. Nincsenek olyan, a költözéssel összefüggő megállapodásaink, amelyeket ne teljesítettünk volna az irányukba.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.